چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
آیت الله محسن مجتهد شبستری

حوزه/ آیت الله مجتهد شبستری گفت: دشمن به دنبال استحاله فرهنگی و نفوذ است و در مقابل صف دشمن، این روحانیت است که باید به مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و دفاع از اسلام و انقلاب زیر سایه و هدایت های ولایت فقیه بپردازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در دومین همایش مشترک مدیران و مسئولان بسیج مدارس علمیه شمالغرب کشور، با بیان فرمایشی از حضرت امام خمینی(ره) در خصوص بسیج که می فرمایند: بسیج شجره طیبه و درخت تنومند و پرثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد، گفت: شجره طیبه ای که امام(ره) نسبت به بسیج به کار برده اند اقتباس قرآنی دارد.

وی با اشاره به آیه أَلَم تَرَ كَيفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصلُها ثابِتٌ وَفَرعُها فِي السَّماءِ/ آیا ندیدی چگونه خداوند «کلمه طیبه» (و گفتار پاکیزه) را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه کرده که ریشه آن (در زمین) ثابت، و شاخه آن در آسمان است؟! ، گفت: پروردگار متعال در این آیه شریفه، انسان پاکیزه را تشبیه به یک درخت پاکیزه می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با بیان اینکه تشبیه انسان پاکیزه به درخت پاکیزه و اشراف، اعیان و ساختمان های آن ها به خانه عنکبوت یکی از تشبیهات دقیق خدای متعال در قرآن است، گفت: اعجاز مثل هایی که خدای متعال در قرآن به کار برده اند بر همگان ثابت است.

وی با اشاره به صفت های درخت پاکیزه، که عبارت است از استحکام ریشه، ساقه های بلند و پر ثمر بودن، گفت: برادران و طلابی که در بسیج فعالیت می کنند دارای ریشه ای محکم، افکار بلند بوده و همیشه در صحنه و دفاع از اسلام و انقلاب حضور دارند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه آینده نگری یکی از صفات مومن است، گفت: تشکیل بسیج نشانگر آینده نگری حضرت امام خمینی(ره) است که با تشکیل آن، انقلاب بیمه شد.

وی، افزود: همین بسیج بود که وارد جبهه نبرد با صدام و رژیم بعث عراق شد و برنامه های دشمن را بهم ریخت و سرنوشت جنگ را به نفع اسلام و انقلاب رقم زد و حماسه های بی نظیری را خلق کردند.

آیت الله مجتهد شبستری، خاطرنشان کرد: بسیج در جایی که نیاز به ساخت و ساز و عمران و آبادانی است وارد صحنه شده و تحت عنوان بسیج سازندگی خدمت می کند و زمانی که نیاز به فعالیت فرهنگی می شود در آنجا حضور پیدا می کند وز مانی که نیاز به جنگ و مبارزه می شود، جان خودش را کف دست گرفته و وارد میدان نبرد می شود و این ها همه نشان از لحظه شناسی و حضور به موقع بسیج در صحنه های مختلف است.

وی، افزود: مسئولان حوزه های علمیه، مدیران و اساتید باید دست به دست هم داده و موجبات تقویت بسیج و همکاری با این شجره طیبه را فراهم کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به شهادت سردار همدانی، گفت: این شهادت ها نشان می دهد که باب شهادت بسته نشده است. این سردار شهید در خاموش کردن و مقابله با فتنه سال 88 نقش بی بدیلی داشتند. این شهید والا مقام هر جا که نیاز بود حاضر می شد و خدمت می کرد.

وی، افزود: اگر حاج قاسم سلیمانی و سپاه قدس نبود، تشکیل حشید یا حشد شعبی(بسیج ملی) عراق ممکن نبود. و اگر این بسیج ملی صورت نمی گرفت عراق به تصرف گروهک های تروریستی در آمده بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با بیان اینکه جهاد فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی نیاز امروز کشور است، گفت: اگر حوزه علمیه و روحانیت با بسیج متحد شده و همکاری کند، ظرفیت های بسیار بزرگی جهت دفاع از اسلام ایجاد خواهد شد، این مهم باید محقق شود.

وی، در خاتمه گفت: دشمن به دنبال استحاله فرهنگی و نفوذ است و در مقابل صف دشمن، این روحانیت است که باید به مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان و دفاع از اسلام و انقلاب زیر سایه و هدایت های ولایت فقیه بپردازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha