شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ برگزاری مراسمات عزاداری در شرایط فعلی مبارزه با تهاجمات فرهنگی غرب است و باید با شکوه و عظمت تمام برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، پیش از ظهر امروز در دیدار ستاد برگزاری مراسم مذهبی هفتم محرم، با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در خصوص حضرت سیدالشهداء(ع) می فرمایند: « حُسَيْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَيْنٍ / حسین از من است و من از حسین.»، ابراز داشت: بخش اول حدیث نیاز به توضیح ندارد، اما بخش دوم که پیامبر اکرم(ص) می فرماید "و من هم از حسینم"،  تفاسیر زیادی در این زمینه وجود دارد که بهترین آن از این قرار است که علت این سخن به خاطر بقای دین پیامبر(ص) به وسیله شهادت امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) فرمودند"ما هرچه داریم از محرم و صفر است" گفت: بزرگداشت شهدای کربلا موجب بقاء آثار دین و مذهب شده و باید با شکوه بیشتر برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه انقلاب ما نشات گرفته از حادثه کربلا است، ابراز داشت: بزرگداشت مناسبت های مذهبی تعظیم شعائر بوده و درس های معنوی برای مردم و جامعه است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: عزاداری معصومین(ع) موجب زنده نگه داشتن ارزش های دینی و احیاء اسلام است و مقابله ای با فرهنگ مبتذل غرب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: ستاد مشترک برگزاری مراسمات مذهبی گامی ارزشمند در راستای ساماندهی مراسمات مذهبی بوده و قابل تقدیر است.

وی، افزود: از جمله تذکراتی که چند سال است مورد غفلت واقع شده، اتمام دیر هنگام مراسمات عزاداری است؛ دسته های عزاداری نباید شب ها دیر هنگام موجب اذیت و آزار مردم شوند، چرا که اذیت مردم حرام مسلم بوده و با سبک و سیره حضرت امام حسین(ع) همخوانی ندارد.

آیت الله مجتهد شبستری، افزود: صرف برگزاری مراسم عزاداری در هفتم محرم برای آذربایجان کافی نبوده و باید افزایش یابد، چرا که برگزاری یک مراسم با جمعیت اندک در شان تبریزی که معروف به ولایت مداری و پایتخت تشیع است، نیست.

وی، تاکید کرد: برگزاری مراسمات عزاداری در شرایط فعلی مبارزه با تهاجمات فرهنگی غرب است و باید با شکوه و عظمت تمام برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: عده ای به دنبال پیوند خرافات با سیره امام حسین(ع) هستند، جلوی این کار ها باید گرفته شود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بخش دیگری از سخنان خود به فاجعه منا اشاره کرد و گفت: فاجعه منا نمونه ای از حیوانیت و وحشی گری وهابیت و رژیم آل سعود بود که موجب کشته شدن بیش از 5 هزار نفر از حجاج بیت الله لحرام شده و قلب مسلمانان جهان را جریحه دار کرد.

وی، افزود: شعار "مرگ بر آل سعود" باید به شعار های انقلابی افزوده شود، چرا که رژیم آل سعود وحشی گری و جنایت را از حد خود گذرانده است و در ردیف جنایات کاران بزرگ جهان قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha