جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ورود کالاهای بی کیفیت چینی خلاف نظر مقام معظم رهبری و سیاست های اقتصاد مقاومتی است و باید جلوی آن گرفته شود، مثلا تبریز مهد کفش است، اما شاهد وارد کفش های بنجل چینی و نامرغوب هستیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار مسئولان و کارکنان اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی، با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع)، اظهارداشت: پروردگار متعال قوانینی را در طبیعت قرار داده است که حکایت از نظم و انسجام خلقت دارد.

وی، افزود: قرآن کریم می فرماید: إِنَّا كُلَّ شَيْءٍ خَلَقْنَاهُ بِقَدَرٍ / ماييم كه هر چيزى را به اندازه آفريده‏ايم. این آیه نشانگر نظم و هماهنگی بین مخلوقات و موجودات است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، گفت: در نظام آفرینش شگفتی های فراوانی وجود دارد که حکایت از عظمت و قدر پروردگار متعال دارد، چنانچه در مخلوقات مشاهده می کنیم، مثلا نوع تغذیه گیاهان خود نشانگر نظم و مقررات طبیعی است، یا خارج از کره زمین و سایر کرات آسمانی، مشاهده می کنیم که تمام این کرات و تمام منظومه ها در مدار خود و با نظم و هماهنگی در حال سیر و حرکتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اسلام بر استاندار و کیفیت محصولات تاکید دارد چرا که اگر محصولات فاقد کیفیت روانه بازار شود، موجب افزایش خسارات و هزینه ها خواهد شد.

وی اشاره کرد: علاوه از منافع مصرف کننده نباید ضرری متوجه تولید کننده باشد و قطعا باید قوانین استاندارد رعایت شود تا کیفیت تولیدات ارتقاء یابد. چرا که کیفیت کالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هم دولت و هم ملت باید نسبت به این مساله توجه و همکاری کنند.

آیت الله مجتهد شبستری اضافه کرد: مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تاکیدات فراوانی دارند و یکی از ارکان اصلی تحقق این مهم، در گرو افزایش تولیدات داخلی و کاهش واردات خارجی استف اما به شرطی که تولیدات داخلی از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

این استاد حوزه ادامه داد: ورود کالاهای بی کیفیت چینی خلاف نظر مقام معظم رهبری است و باید جلوی آن گرفته شود، مثلا تبریز مهد کفش است، اما شاهد وارد کفش های بنجل چینی و نامرغوب هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، تاکید کرد: باید با افزایش کیفیت تولیدات داخلی و فرهنگ سازی جلوی واردات بی رویه کالاهای خارجی گرفته شود.

وی، خاطرنشان کرد: بسته بندی کالاهای داخلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، در برخی از کشور های خارجی کالا را به خاطر بسته بندی های جذاب با قیمت های گزاف به فروش می رسانند در حالی که اگر محصولات ایرانی با کیفیت در بسته بندی های جذاب قرار گرفته و عرضه شود، کشور های خارجی به آن روی خواهند آورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha