سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام صالحی خوانساری

حوزه / خطیب حوزه با بیان این که قبل از انقلاب بی‌عفتی را حق زن می‌دانستند و امروز هم میراث دار رضا شاه هنوز وجود دارد گفت: اسلام ارزش بسیاری برای زن قائل است و حتی جایگاه زن مورد تاکید پیامبر(صلی الله علیه و آله) بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری عصر امروز در مراسم ختم مادر شهید حقانی که در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزارشد، با اشاره به مقام و ارزش دختر، گفت: امام صادق(ع) فرمودند دخترها حسنه و پسر نعمت است، حسنه ثواب و نعمت سؤال می‌آورد.

وی با بیان اینکه قسمت اعظم پدران و مادران، دختران و پسرانشان را نمی‌شناسند افزود: در قیامت دختر به عنوان حسنه است و از جانب خداوند مزد دارد و پسر به عنوان نعمت است و از آن سؤال می‌شود.

این خطیب حوزوی با بیان اینکه قبل از انقلاب بی‌عفتی را حق زن می‌دانستند و امروز هم میراث دار رضا شاه هنوز وجود دارد گفت: اسلام ارزش بسیاری برای زن قائل است و حتی آخرین سخن پیامبر(ص) در مورد جایگاه زن است.

وی با بیان روایتی از پیامبر(ص) در مورد مقام و ارزش مادر تصریح کرد: مادر حق بسیاری بر گردن انسان دارد و اگر مادر از انسان راضی نباشد در آخرت خود خیری نخواهد دید.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری گفت: مادر شهید حقانی نمونه یک مادر در جامعه اسلامی است که چهار فرزند پسر داشت که یکی از آنها در راه اسلام شهید شد و سه فرزند پسر دیگرش نیز از علما و خادمین دین و کشور هستند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha