یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حجت الاسلام حسینی نیشابوری

حوزه / خطیب حوزوی با اشاره به آثار خدمت رسانی به دیگران گفت: اولین اثر خدمت به دیگران رضایت خداوند ، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسینی نیشابوری دوشنبه شب در مراسم عزاداری حسینی در هیئت فاطمه الزهرا(س) پردیسان با بیان اینکه در اسلام کسانی که خیرشان به کسی نمی‌رسد، بسیار مذمت شده‌اند گفت: اگر کسی به امور مسلمین اهتمام نکند و دغدغه‌ای برای خدمت به دیگران نداشته باشد مسلمان نیست.

وی بیان کرد: در روایت داریم کسی که برای کمک به او مراجعه کنند و در صورت داشتن توانایی‌ مشکل را حل نکند تا آخر عمر مورد لعن قرار خواهد گرفت.

این خطیب حوزوی ادامه داد: این روایت‌ها، می‌گویند که باید به فکر دیگران باشیم و مشکل مردم را حل کنیم و یکی از ویژگی‌های عزاداران امام حسین(ع) دغدغه حل مشکل دیگران است.

وی تصریح کرد: در روایت دیگری داریم که اگر کسی از شما طلب کمک کرد و شما کوتاهی کنید، علاوه بر اینکه گناه کرده‌اید آن وقت و هزینه را در جای دیگر هدر خواهید داد.

حجت الاسلام حسینی نیشابوری با اشاره به آثار خدمت رسانی به دیگران گفت: اولین اثر خدمت به دیگران رضایت خداوند ، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است؛ همان‌طور که پیامبر(ص) فرمود کسی که مؤمنی را خوشحال کند مثل این است که من را خوشحال می‌کند و کسی که من را خوشحال کند در حقیقت خدا را خوشحال کرده است.

وی با اشاره به دیگر آثار خدمت رسانی ابراز داشت: اگر انسان در کار خیری واسطه شود در ثواب آن کار شریک خواهد بود و اگر در کار بدی واسطه شود سهمی از آن کار بد خواهد داشت.

این خطیب حوزوی ایمنی در روز قیامت را اثر دیگر خدمت به دیگران برشمرد و گفت: در حدیث داریم که خداوند بندگانی روی زمین دارد که در تلاشند مشکل مردم را حل کنند و این افراد در روز قیامت در امان خواهند ماند.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha