چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 360627
۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
محمد طه مهری

حوزه/ امام جمعه گیلانغرب گفت : امر به معروف و نهی از منکر امری همگانی است که به عهده دولت و مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام محمد طه مهری، امروز  در همایش امران به معروف و ناهیان ازمنکر این شهرستان اظهار داشت : انجام فریضه مهم و الهی امر به معروف و نهی از منکر امری همگانی است که بر دوش دولت و مردم قرار دارد و هر کدام باید در چهار چوب وظایف خود به این مهم عمل نمایند.

وی گفت : هر امر و عملی که خلاف شرع و دین و قوانین اسلامی باشد منکر است و باید از جامعه زدوده شود و همگان نسبت به رعایت این مهم حساس باشند زیرا ترک این فریضه مهم الهی موجب سقوط جامعه و سوق آن به سمت تباهی خواهد شد.

حجت الاسلام مهری، با بیان اینکه این فریضه به هر طریق که ممکن است باید انجام گیرد عنوان کرد : انجام این امر باید به بهترین شیوه که احتمال اثر خیلی زیادی دارد انجام شود و گشاده رویی و حسن خلق در این امر بسیار کارآمد و اثرگذار است.

 امام جمعه گیلانغرب گفت : اصل قیام امام حسین (ع) نیز بر همین اساس استوار است و در آن زمان نیز عده زیادی بی تفاوت و نظاره گر بودند که دشمن نفوذ نمود و حماسه عاشورا واقع گردید، بنابراین در عصر حاضر همه ما باید هوشیار و مراقب باشیم که از نفوذ دشمنان اسلام جلوگیری نماییم و مقام معظم رهبری نیز بر این امر تاکید فراوان دارند.

وی یاد آور شد : همواره سعی نماییم از آزادگی امام حسین (ع) تبعیت و پیروی نموده و آنرا سر لوحه زندگی خود قرار دهیم و با عزاداری و سوگواری درست و صحیح زیر پرچم عدالت موجب رضایت حضرت حق را گردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha