چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
پاسخ به سوال

حوزه/ میانگین پاسخگویی به سوالات در ایام عادی به حدود ۳۰۰ ایمیل و در برخی مناسبت های ویژه مانند رمضان به ۶۰۰ ایمیل می رسد که در سال گذشته قریب۳۰۰۰۰۰ سوال و در شش ماه اول امسال نیز حدود ۷۰۰۰۰ سوال دریافت و توسط کارشناسان بخش، پاسخ داده شده است.

حجت الاسلام حسن مرادی مسئول پاسخگویی به ایمیل پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» به تشریح فعالیت های این بخش از پایگاه پرداخت.

وی گفت:بخش ارسال سوال (پاسخگویی از طریق پست الکترونیکی) یکی از معاونت های پاسخگوئی پایگاه اطلاع رسانی دفترحضرت آیت الله مکارم شیرازی است که با همکاری و تلاش 11 نفر از کارشناسان متخصص در زمینه مباحث فقهی، اعتقادی، اخلاقی و مشاوره ای مشغول خدمت رسانی به مقلدان معظم له و کاربران محترم makarem.ir می باشد.

حجت الاسلام مرادی خاطرنشان ساخت:سوالاتی که از طریق بخش ارسال سوال سایت به آدرس:http://makarem.ir/newindex.aspx?typeinfo=3000 مطرح می شود به دو قسم، فقهی و غیر فقهی تقسیم می شود که سوالات فقهی بر اساس مبانی و فتاوای معظم له از منابع موجود و همچنین در صورت لزوم، شخص معظم له پاسخ داده می شود.

وی همچنین افزود:سوالات غیر فقهی نیز شامل سوالات و شبهات اعتقادی، اخلاقی و مشاوره ای می باشد که با توجه به تآلیفات و مقالات موجود در بخش های مختلف سایت از جمله بخش معارف اسلامی و همچنین تحقیق و بررسی دقیق در منابع روایی و تاریخی با تأیید و نظر معظم له پاسخ داده می شود.

معاون پاسخگویی ایمیل پایگاه اطلاع رسانی دفترحضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: با توجه به حجم سوالات و نیاز به بررسی و تحقیق برخی سوالات فقهی و همچنین غالب سوالات غیر فقهی، تلاش و کوشش کارشناسان بر پاسخگویی به سوالات در کمتر از 48 ساعت می باشد که بحمدالله در غالب سوالات محقق شده و می شود و سوالات تحقیقی و روایی نیز در کمتر از 72 ساعت ارسال می شود.

وی گفت:میانگین پاسخگویی به سوالات در ایام عادی به حدود 300 ایمیل و در برخی مناسبت های ویژه مانند رمضان به 600 ایمیل می رسد که در سال گذشته قریب300000 سوال و در شش ماه  اول امسال نیز حدود 70000 سوال دریافت و توسط کارشناسان بخش، پاسخ داده شده است.

حجت الاسلام مرادی خاطرنشان ساخت:ضمنا با توجه به تخصص و تسلط و تجربه کارشناسان  به مباحث کلامی و شبهات و مباحث مشاوره ای، بخش پاسخگویی "آنلاین اعتقادی" نیز زیر نظر این بخش مدیریت می شود؛دقت و توجه به متقن و معتبر بودن پاسخ ها و همچنین تمرکز بر پاسخگویی به دغدغه های  کاربران، از اصول اصلی پاسخگویی در این بخش می باشد.

وی در پایان گفت:راهنمایی و نظارت و همدلی همیشگی معظم له و بیان نکات و تذکرات لازم در جهت ارتقاء پاسخگویی، از پشتوانه های مهم همکاران دراین بخش بوده و هست؛امیدواریم نتایج و برکات انجام وظیفه و خدمت رسانی به مکتب اهل بیت علیهم السلام و سربازی امام زمان ارواحنا فداه، در جهت راهنمایی و حل مشکلات مردم عزیز و مؤمنین، موجب سعادت و عاقبت بخیری در دنیا و آخرت شود.

لازم به ذکر است پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی علاوه بر بخش ارسال سوال به آدرس:

 http://makarem.ir/newindex.aspx?typeinfo=3000

از طریق ارتباط برخط به آدرس http://online.makarem.ir پاسخ گوی سوالات شرعی، اخلاقی و اعتقادی مخاطبان بوده و از طریق سامانه پیام کوتاه 10000100 پاسخگوی سوالات شرعی می باشد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha