چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
مرتضی روزبه قزوین

حوزه/استاندار قزوین گفت: از ۱۷۰۰ مسجد و بقعه متبرکه استان قزوین، تنها در ۷۰ مسجد نماز صبح اقامه می‌شود و این امری نگران‌کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، مهندس مرتضی روزبه در جلسه ستاد اقامه نماز با بیان این نکته که نماز یکی از مهمترین مقوله‌های حال حاضر در کشور می‌باشد، گفت: با توجه به آسیب‌های اجتماعی که در حال حاضر کشور را تهدید می‌کند، باید با استفاده از ظرفیت مساجد در حوزه ترویج فرهنگ دینی، نسل جوان را از این آسیب‌ها مصون داریم.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به عملکرد مثبت تعدادی از مساجد قزوین ابراز داشت: بسیاری از مساجد با ایجاد تنوع در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی توانسته‌اند گام‌های مؤثری را در این مورد بردارند و به اهداف مورد نظر دست یابند.

وی همچنین با ابراز اینکه بیش از 1700 مسجد و بقعه متبرکه در استان قزوین موجود است، افزود: با این که در استان قزوین این ظرفیت‌ها را دارا هستیم، اما متأسفانه فقط در 70 مسجد نماز صبح اقامه می‌شود و این نکته خوبی به نظر نمیرسد، بنابراین باید این در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد تا این معضل حل شود.

روزبه،  احیای نماز در جامعه را وظیفه ارگان خاصی ندانست و تصریح کرد: وظیفه اقامه نماز به عهده همه مسؤولین و مردم است و ارگان یا مسئول خاصی عهده‌دار آن نیست.

استاندار قزوین در پایان با اشاره به اینکه با اجرای برنامه‌های فرهنگی مساجد، بسیاری از معضلات اجتماعی حل خواهد شد، اظهار کرد: با اجرای برنامه‌های فرهنگی شاهد حل شدن 70درصدی معضلات درون جامعه خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha