پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
حجت الاسلام میرعمادی لرستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه کارشناسان دادگستری باید دقیق،ریزبین و هوشیار باشند گفت:کارشناسان در بیان نظرات حرفه ای خود تحت تاثیر حرف سایرین قرار نگیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی، امروز در جمع کارشناسان دادگستری استان  اظهارداشت: کارشناسان دادگستری باید از لحاظ حرفه ای و صلاحیت اخلاقی زبانزد باشند و تلاش کنند تا این صفات پسندیده در اجرای نطر کارشناسی آنها نمود پیدا کند.

وی افزود: کارشناسان به لحاظ حساسیت و بیان نظرات خود پیرامون مسائل کاری باید با رعایت عدالت سعی کنند حقی از کسی ضایع نشود و نظر خود را در مواضع کاری با صراحت،شجاعت و عدالت ابراز کنند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه کارشناسان دادگستری ها، بازوان قضاوت و دستگاه قضایی هستند تصریح کرد:نظر کارشناسان در اجرای احکام کیفری و حقوقی که توسط قضات صادر می گردد بسیار اثر گذار است لذا باید سعی شود این نظر به دور از هر گونه هوای نفس و بی عدالتی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با بیان اینکه کارشناسان دادگستری باید دقیق،ریزبین و هوشیار باشند خاطر نشان کرد:کارشناسان در بیان نظرات حرفه ای خود تحت تاثیر حرف سایرین قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه اجرای عدالت در دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارد و اساس اخلاق و انسانیت نیز بر مبنای عدالت واقع شده ابراز داشت:اگر برای صدور نظر و رای عدالت برقرار نشود حق الناس بوده و با ضایع شدن حق دیگران دچار بی عدالتی و گناه خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه آموزش و تخصص نیز باید برای کارشناسان در راس برنامه های آموزشی دادگستری قرار گیرد گفت:دادن آموزش های لازم به کارشناسان آنها را حرفه ای تر،تیزبین تر و کارآمدتر می کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه قضات نباید تعرفه دستمزد کارشناسان را کاهش دهند گفت:رعایت اخلاق حرفه ای در انجام امورات دادگستری مورد توجه تمام عوامل قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha