جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
حجت الاسلام صفایی بوشهری، در مراسم رونمایی  نرم افزار معجزنشان

حوزه/ نماینده ولی فقیه دربوشهر با تاکید بر لزوم تولید محصولات دانش بنیان معارف اسلامی، گفت: اگر انسان اهل دعا نباشد در غربتکده دنیا محصور و دچار خواب غفلتی خواهد شد که با مرگ بیدار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، امروز در مراسم از نرم افزار چند رسانه ای "معجزنشان" گنجینه نفیس صوتی از کتاب شریف صحیفه سجادیه، در سالن همایش صدا و سیمای مرکز بوشهر گفت: قرآن کلام نازل، و دعا وحی سائل است؛ خداوند قرآن را برای هدایت انسان ها با مفاهیم بلند نازل کرد تا انسان در کمال سیر کند و به همین دلیل تمام انبیاء اهل دعا بودند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به این که دعا هدیه ای از خداوند متعال به انسان است، ابراز داشت: فرهنگ دعا، فرهنگ کمال انسان است؛ دعا بالی برای عروج انسان به معرفت است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر، دعا را کشتی نجات انسان از گرداب های دنیا دانست و با بیان این که کسی که اهل دعا نیست از بسیاری از عنایات الهی محروم است،  افزود: دعا انسان را در طریق عبودیت الهی قرار می دهد  و اگر انسان اهل دعا نباشد در غربتکده دنیا محصور و دچار خواب غفلتی خواهد شد که با مرگ بیدار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان این که در بین ادعیه، هیچ مجموعه ای همانند صحیفه سجادیه وجود ندارد، افزود: این که هیچ مجموعه همانند صحیفیه سجادیه وجود ندارد اذعان همگان است و این صحیفه انسان را در مسیر عبودیت الهی قرار می دهد

وی تصریح کرد: صحیفه سجادیه میراث گرانبهای ادیان الهی درعرصه دعا و کتابی است که در قالب معارف الهی با زبانی بسیار زیبا و رعایت آرایه های ادبی ارایه شده است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به این که انسانی که در دنیا غریب است با خواندن صحیفیه سجادیه انیس خداوند می شود، یادآور شد: صحیفه سجادیه از دیرباز اهمیت و جایگاه ویژه ای در تقویت معنویت جامعه ما داشته و اثر گذار بوده است.

وی در ادامه با اشاره به این که ترجمه کار بسیار سنگینی است و برای ترجمه روان یک اثر نیاز است که به هر دو زبان مبدا و مقصد تسلط کافی وجود داشته باشد، ابراز داشت: هر متن یک نوع ترجمه دارد، گاهی یک متن حماسی است که باید به صورت حماسی ترجمه شود؛ رعایت آهنگ در ترجمه بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: ترجمه صحیفه سجادیه چهار سال زمان برده و با استقبال خوبی که از آن شد، به چاپ های متعدد رسیده است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به ترجمه کلامی صحیفیه سجادیه در کتاب معجز نشان، یادآور شدند: استان بوشهر در حال پیدا کردن جایگاه ویژه ای در فضای عرصه محصولات دانش بنیان معارف اسلامی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha