یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
برهان قلعه بالایی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه کرمانشاه گفت : مطالعه موجب انتقال تجارب و مفاهیم علمی از نسلی به نسل دیگر می شود، بنابراین طلاب نباید از این مهم غافل شوند.

حجت الاسلام برهان قلعه بالایی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با اشاره به اهمیت و جایگاه مطالعه و کتاب خوانی در زندگی اجتماعی و شخصی افراد اظهار داشت : مطالعه موجب افزایش دانش و موجب انتقال تجارب و مفاهیم از نسلی به نسل دیگر می شود، بنابراین طلاب باید به این امر توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه طلاب باید به تمامی علوم روز آگاهی داشته باشند افزود: مطالعه روزانه هر چند کوتاه مدت، موجب افزایش و تحریک مغز به مرور و یاد آوری دروس شده، سطح آگاهی را نسبت به موارد مورد نیاز مطالعه افزایش می دهد.

این پژوهشگر حوزوی گفت : امروز طلاب نباید تنها به مطالعه و خواندن کتب درسی و دینی اکتفا کنند بلکه در موارد مورد نیاز و در زمینه های گوناگون علمی و اجتماعی بایستی سطح دانش و آگاهی خود را افزایش دهند تا بتوانند با سطح آگاهی بیشتر با مردم ارتباط داشته باشند.

حجت الاسلام قلعه بالایی عنوان داشت : تمامی علما و بزرگان ما به امر مطالعه توجه خاصی داشته اند و اکثر وقت خود را در این راه صرف نموده و پیش از هر منبر و خطابه ای، به خواندن کتاب و منابع لازم برای منبر خود پرداخت اند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه کرمانشاه بیان کرد : اگر کتب و نوشتار در تاریخ بشریت وجود نداشت تمامی منابع نابود می شدو قطعا خواندن از بین می رفت وامروزه نیز شاهد پیشرفت و ترقی بشر در تمامی زمینه های گوناگون نبودیم.

وی تصریح کرد : در روایات متعدد کتاب به بوستانی تشبیه شده که هر چیزی در آن وجود دارد و انسان می تواند از آن بهره ببرد و هیچ وقت کسی از خواندن کتاب و مطالعه سیر نمی شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha