شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
فضای مجازی

حوزه/ کسانی که امروز به دنبال ارائه چهره خشن از اسلام هستند بیشترین عضو گیری را از فضای مجازی داشته و طلاب در این عرصه وظیفه دارند تا فضای مجازی را محلی برای رشد و تعالی اسلام ناب قرار دهند.

حجت الاسلام جواد صادقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در گناباد با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت : متاسفانه دشمن بر روی جوانان ما کار بسیار کرده که یکی از این کارها کشاندن جوانان به شبکه های مجازی می باشد.

وی ادامه داد : در ابتدا جوان به عنوان یک کاربر ساده و برای استفاده مفید وارد این فضا ها می شود ولی پس از گذشت مدتی برخی از تصاویر  یا صحبت ها در این شبکه ها عادی  شده و فرد  متوجه نمی شود که دچار گناه شده است .

این کارشناس عرصه مجازی حوزه علمیه گناباد خاطرنشان کرد : در حال حاضر نوجوانان و جوانان ما به جای این که درگیر درس و مطالعه باشند، وقت زیادی را در این شبکه های مجازی صرف می کنند که خود این امر یکی از حیله ها و تهاجم فرهنگی دشمن برای عقب نگه داشتن جوانان ما از پیشرفت باشد.

وی ورود طلاب به فضای مجازی و بیان معایب و محاسن این  فضای را برای مردم ضروی دانست و تاکید کرد : روحانیت و یا حوزه های علمیه مخالف استفاده از فضای مجازی نیستند، بلکه مسئله سر استفاده درست از این فضا های مجازی می باشد.

حجت الاسلام صادقی گفت: امروز فضای مجازی فرصتی برای ما فراهم آورده که می‌توانیم ندای اسلام را به اقصی نقاط عالم برسانیم و خوشبختانه حوزه علمیه با استفاده از ظرفیت طلاب می تواند در این فضا مبارزه جدی با دشمن داشته باشد.

وی ادامه داد: کسانی که امروز به دنبال ارائه چهره خشن از اسلام هستند بیشترین عضو گیری را از همین فضای مجازی دارند و طلاب در این عرصه وظیفه دارند فضای مجازی را محلی برای رشد و تعالی اسلام قرار داده و از اشاعه چهره  ترسناک از اسلام جلوگیری کنند.

وی ادامه داد : در هیمن راستا طلاب مدرسه علمیه امام رضا (ع) گناباد در طرحی نو به چند گروه تقسیم شده اندکه یک گروه جملات ناب و تکان دهنده مذهبی  را جمع آوری می کنند و گروهی دیگر این جملات را با خطی زیبا بر روی برگ تذهیب نوشته، گروه سوم نیز این جملات را در فضای مجازی پخش می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha