دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
مرکز تخصصی مهدویت

حوزه/ معاون فضای مجازی مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه تاکنون ۴۸۰ هزار نفر در سامانه آموزش مجازی مهدویت ثبت نام نموده و از آموزش های غیرحضوری این مرکز استفاده کرده‌اند، گفت: این سایت توانایی ارائه آموزش به یک میلیون کاربر مجازی را دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام عمران عصر امروز در نشست دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با مرکز تخصصی مهدویت که در این مرکز برگزار شد، اظهار داشت: توسعه معرفت به امام زمان(عج) و مقابله با آسیب های مهدوی، یکی از اهداف تأسیس این مرکز است.     

وی با بیان این که مرکز تخصصی مهدویت در گام نخست خود به برگزاری دوره های آموزشی جهت آشنایی طلاب اهتمام داشت، گفت: در سال های نخست تشکیل مرکز تخصصی مهدویت، اساتید این مرکز برای آشنایی طلاب با مباحث مهدوی، به حوزه های علمیه سراسر کشور اعزام می شدند.

معاون فضای مجازی مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به این که این مرکز در ادامه فعالیت های خود به برگزاری دوره های تربیت مربی پرداخت، ابراز داشت: در این دوره‌ها بیش از 3 هزار طلبه تحت آموزش قرار گرفتند و این فعالیت در راستای پیشگیری از آسیب‌ها بود.

حجت الاسلام عمران با بیان این که این مرکز فعالیت های مناسبی را در عرصه مهدویت با آموزش و پرورش داشته، گفت: اقداماتی در راستای پاسخ به نیازها و توسعه معرفت مهدوی در آموزش و پرورش صورت گرفت.

وی با اشاره به صدور مجوز از سوی معاونت ریاست جمهوری دولت دهم برای آموزش مهدویت، ابراز داشت: با هماهنگی دولت قبل و حوزه‌های علمیه، دوره ضمن خدمت بیست ساعته مهدویت به صورت مجازی برای 50 هزار کارمند دولت برگزار شد.

معاون فضای مجازی مرکز تخصصی مهدویت افزود: همچنین براساس توافقنامه با وزارت آموزش و پرورش، 150 هزار معلم به صورت غیرحضوری و مجازی دوره مهدویت را گذراندند.

حجت الاسلام عمران با اشاره به تأثیر مهدویت در گسترش فرهنگ ولایت، احیا و تحکیم ارزش‌های دینی، گفت: دانشگاه ها استقبال خوبی از نشست‌های مهدوی دارند و ما آمادگی داریم با آموزش و پرورش نیز در این راستا، همکاری های گسترده تری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز آسیب های مختلفی در جامعه نسبت به موضوع مهدویت وجود دارد، ابراز داشت: آموزش و پرورش یکی از مراکز آسیب پذیر است و معلمان گاهی نمی دانند چگونه نسبت به مسائل مهدویت واکنش نشان دهند.

معاون فضای مجازی مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به این که برگزاری دوره‌های مهدویت در آموزش های ضمن خدمت معلمان از تأثیر بالایی در آشنایی با این مباحث برخوردار است، گفت: همچنین می‌توان دانش آموزان را با امتیازهای تشویقی به سوی یادگیری معارف مهدوی سوق داد.

حجت الاسلام عمران در ادامه با بیان این که تاکنون 480 هزار نفر در سامانه آموزش مجازی مهدویت ثبت نام نموده و از آموزش های غیرحضوری استفاده کرده اند، گفت: این سایت توانایی ارائه آموزش به یک میلیون کاربر مجازی را هم دارد.

وی با اشاره به برگزاری دوره آداب و اسرار نماز و تفسیر آیات قرآن کریم از طریق سامانه آموزش مجازی مهدویت، ابراز داشت: ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرروش نیز می تواند از ظرفیت این سایت برای ارائه دوره های ضمن خدمت استفاده کند.

معاون فضای مجازی مرکز تخصصی مهدویت افزود: طرح جامع ما این است که معلمان و دانش آموزان را تحت تعلیم مهدوی قرار دهیم؛ لذا آماده هرگونه همکاری با آموزش و پرورش هستیم.

حجت الاسلام عمران همچنین خواستار استفاده از ظرفیت مرکز تخصصی مهدویت در قالب ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش شد و گفت: این مرکز آمادگی همکاری در زمینه تدوین متون درسی نیز دارد.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha