چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
فوادیان

حوزه/ استاد مرکز تخصصی مهدویت قم گفت: پیروی از علمای راستین که مصداق نایبان عام امام زمانند موجب به حاشیه راندن تفکرات متحجرانه و جمودگرا خواهدشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فوادیان ، استاد مرکز تخصصی مهدویت قم ، در همایش نقش بانوان مبلغ در تشکیل جامعه منتظر امروز در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به آسیب های که به فرهنگ مهدویت وارد شده است، اشاره کرد و گفت:علم و بصیرت در دین ، در مقابل کج اندیشی ها و برداشت های غلط امری ضروری در تبلیغ معارف مهدویت است .

استاد مر کز تخصصی مهدویت قم با اشاره به اهمیت دادن به تبیین و روشنگری اندیشمندان و علما در حو.زه مسائل دینی و سیاسی و اجتماعی گفت: پیروی از علمای راستین  که مصداق نایبان عام امام زمانند موجب  به حاشیه راندن تفکرات متحجرانه و جمودگرا خواهدشد.

وی با اشاره به اهمیت شیوه های صحیح انتقال معارف مهدویت گفت: در تبلیغ مسائل دینی و معارف اهل بیت از پرداختن یک سوء و صرفا محتوای عاطفی برای مردم خودداری کنید.

وی در بخش دیگری از معرفی آسیب هایی که موجب می شود فرهنگ مهدویت در جامعه کم رنگ شود اشاره کرد و افزود: ملاقات گرایی از آسیب هایی است که در عصر غیبت برای منتظران اتفاق می افتد ، مدعیانی هستند که بی دلیل یا به ساده ترین اتفاق، ادعای ملاقات می کنند.

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم با اشاره به پیامدهای آسیب ملاقات گرایی در جامعه گفت: یأس و ناامیدی در اثر عدم توفیق دیدار، توهم گرایی و خیال پردازی که در برخی موارد موجب بدبینی به امام (عج) خواهد شد .

وی مهم ترین راه نجات از این آسیب را توجه به معارف ناب دین عنوان کرد و افزود: در پرتو مراجعه به علمای راستین است که در این صورت، برای ما روشن می شود که بسیاری امور مطلوب و خوب هستند اما خدای متعال آن ها  را به عنوان وظیفه بر دوش قرار نداده است .

در بخشی دیگری از این همایش حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر موسوی نسب مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی گفت: امروز تکلیف بسیاری سنگینی بر دوش مبلغان دین است ، یک مبلغ باید در مقابل توطئه ها و دسیسه های دشمن در عرصه مهدویت به لحاظ مسلح باشد و صریح پاسخگو باشد.

مدیربنیادفرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی رسالت حوزه و دانشگاه تلاش علمی و پژوهشی بیشتر در عرصه مهدویت است ، افزود: متاسفانه محتوای غنی مهدویت موجود است وی به صورت عملی در جامعه استفاده نمی شود به همین خاطر دشمن می تواند به راحتی در جاهای خالی آسیب وارد کنند..

وی همچنین در ادامه سخنرانی به معرفی 50 کتاب مناسب ویژه بانوان مبلغ در عرصه مهدویت پرداخت که این کتاب ها می تواند در عرصه تبلیغ معارف مهدویت در حوزه ، دانشگاه و عموم مردم موثر  است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha