جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حمید فقیهی - جشنواره هنر آسمانی

حوزه/ مدیر اجرایی جشنواره چهارم و همایش‏های دبیرخانه دائمی هنر آسمانی گفت: جامعه هنری نیازمند تولید محتوای اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید حمید فقیهی اظهارداشت: تا بحال دیدگاه حوزه علمیه به هنر، نگاه فقهی بوده است  تا به عنوان مثال تعیین کند که حکم مجسمه سازی چگونه است و این امر جایز یا حرام است.

وی افزود: اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی،جامعه هنری نیازمند مباحث حکمی است که به تولید هنر مثبت بپردازد و اکنون  سینما و صداوسیما دست انقلاب است و از آن طرف می بینیم که تعزیه، شعر و ... هنرهایی هستند که قطعاً بلااشکال بوده و از آن طرف در بحث و موضوعات دیگر جامعه هنری نیازمند تولید محتوای اسلامی هستند.

مدیر اجرایی جشنواره چهارم و همایش‏های دبیرخانه دائمی هنر آسمانی ادامه داد: درسینما مطالبه می کنند که الگوی جایگزینی که پیشنهاد می دهید چیست و از این رو به نظر می رسد که هرچقدر در حوزه علمیه در امر پژوهش و تولید محتوای نظری و تئوری کار انجام دهیم، کاری است که انجام نشده و بعد از پیروزی انقلاب، توقع از حوزه های علمیه در این خصوص می رود.

وی بیان داشت: این جشنواره باید به تاسیس یک مرکز هنراسلامی در حوزه منتهی شود و این کاری است که در حوزه وجود دارد اما پراکنده است و در این قضیه باید بصورت اثباتی وارد شده و در بحث تولید و پرورش نیرو وبحث آموزش و پژوهش ورود جدی داشته باشیم.

لازم به ذکراست، چهارمین دوره جشنواره هنر آسمانی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم با مشارکت نهادهایی همچون مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس و اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه برگزار می شود.

علاقه مندان برای ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر می توانند تا 30آذرماه به تارنمای آن به نشانی www.honareasemani.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha