پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
سید جواد حسینی کیا

حوزه/ عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب گفت: حضور پرشور مردم در اربعین حسینی اعلام سربازی حضرت ولی عصر (عج) است که با حضور میلیونی خود در اربعین حسینی ثابت می کنند که با ظهور امام عصر(عج) آماده جانفشانی هستند.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با تسلیت به مناسبت شهادت سیدالشهدا (ع) و فرارسیدن اربعین حسینی با اشاره به روایاتی در خصوص عدد 40 که واژه مقدسی است، اظهارد داشت: انبیاء الهی در سن 40 سالگی به رسالت مبعوث می شدند و حضرت ولی عصر (عج) نیز در هنگام ظهور در هیبت یک مرد 40 ساله خواهد بود.

مدیر آموزش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم، در ادامه تصریح کرد: انسان در نماز شب می تواند 40 نفر را دعا کرده و هر کس40 حدیث را حفظ کند، قطعاً با فقها محشور خواهد شد و همچنین از نشانه های مؤمن زیارت سیدالشهدا (ع) در روز اربعین است و همگی نشان دهنده اهمیت اربعین حسینی می باشد.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن عسگری (ع) خاطر نشان کرد: نشان های مؤمن پنج چیز است که یکی از آن ها زیارت سیدالشهدا (ع) در روز اربعین می‌باشد.

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب  با اشاره به شور و اشتیاق مردم و آثار و برکات زیارت اربعین حسینی که برای شیعیان به همراه داشته، ابراز کرد: سیدالشهدا (ع)، ظلم ستیزی و کمک به مظلومان را سرلوحه کار خود قرار داده بود و این گونه ماندگار شد.

حجت الاسلام حسینی کیا با بیان نکته ای در خصوص آثار و برکات اربعین حسینی بیان داشت: اربعین حسینی سبب ایجاد وحدت و محبت میان مردم شده، محبت بالاتر از وحدت و یکپارچگی است که حتی مسیحیان و غیر مسلمانان نیز در اربعین حسینی حضور پیدا می کنند لذا شور و اشتیاقی که سیدالشهدا (ع) در تمام جهان ایجاد کرد، وصف ناپذیر است.

نماینده طلاب استان کرمانشاه در حوزه علمیه قم گفت: ایثار و سخاوت سیدالشهدا (ع) در صحرای کربلا که خود را مجاهدانه فدا کرد، سبب شد که با وجود این که مردم حتی به سختی و با مشکلات فراوان روزی خود را کسب می کنند، اما با اشتیاق و به راحتی در راه سیدالشهدا (ع) بذل و بخشش کنند.

وی عنوان داشت: حضور پرشور مردم در اربعین حسینی اعلام سربازی حضرت ولی عصر (عج) است که با حضور میلیونی خود در اربعین حسینی ثابت می کنند که با ظهور امام عصر آماده جانفشانی هستند.

حجت الاسلام حسینی کیا با اشاره به مهم ترین هدف اربعین حسینی عنوان داشت: بصیرت و دشمن شناسی سبب شده هرساله از اربعین حسینی استقبال پرشوری گردد و هرجا که لازم باشد مردم با حضور پررنگ خود از ارزش های اسلام پاسداری خواهند کرد.

نماینده طلاب کرمانشاه در حوزه علمیه قم یادآور شد: ولایتمداری مردم سبب شده نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا تجلی پیدا کند و به برکت ولایت فقیه، انقلاب اسلامی همچنان مقتدر و استوار است و اگر این مردم در آن عصر حضور داشتند قطعأ واقعه کربلا به گونه ای دیگر رقم می خورد.

وی بیان داشت: همانطور که سپاه اندک سیدالشهدا (ع) در برابر سپاه عظیم دشمن کوچکترین ترس و تزلزل فکری به خود راه نداد؛ مردم این عصر نیز با حضور در اربعین حسینی نشان می دهند که ثبات قدم خود را از یاران سیدالشهدا (ع) به ارث برده اند، امروز شیعیان در برابر انبوه دشمنان اسلام ایستاده اند و عاشورا و حقیقت شهادت را زنده نگاه می دارند.

حجت الاسلام حسینی کیا در پایان تصریح کرد: دشمنان در آن عصر با تبلیغات مسموم خود درصدد حذف نام سیدالشهدا (ع) بودند، اما به برکت هوشیاری و مجاهدت حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) توطئه های دشمنان اسلام خنثی شد؛ انقلاب اسلامی ایران نیز با الگو گرفتن از ائمه اطهار(علیهم السلام) و مجاهدت و ایثار آن ها سبب ساقط کردن و بیرون راندن رژیم پهلوی از ایران اسلامی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha