پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
جمعیت

حوزه/ جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران در نشستی علمی موانع ازدواج و افزایش جمعیت کشور را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، نشست "افزایش جمعیت" با حضور خانم جهان بزرگ، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران و طلاب و روحانیان کرمانشاه در مدرسه علمیه خواهران امام خامنه ای استان کرمانشاه برگزار شد.

جهان بزرگ در این نشست، در خصوص مسأله افزایش جمعیت و ضرورت آن در جامعه عنوان داشت: افزایش جمعیت باید جزء سیاست های کلان باشد که البته این نیازمند آموزش و آگاهی به خانواده ها است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران با بیان اینکه جمعیت ایران اسلامی به سمت سالخوردگی و پیری در حال حرکت است خاطر نشان کرد: مشکلات اقتصادی که اکنون گریبان گیر زندگی ملت ایران است درصدی از آن به دلیل تفکر غلطی است که به فرزندان خود انتقال می دهیم البته مرتفع کردن مشکلات اقتصادی نیز راهکارهای بسیاری دارد اما می توان بخشی از آن مشکلات را با آموزش صحیح و تربیت فرزندان به سمت فراگیری تخصص های مورد نیاز جامعه مرتفع کرد.

وی ابراز کرد: یکی از مشکلاتی که در کاهش باروری جامعه وجود دارد نسبت سنی زنان و مردان است که دارای اختلاف فراوانی است و سبب می شود زنان بسیاری به صورت مجرد در جامعه باقی بمانند و این قطعأ سبب بروز مشکلاتی و کاهش جمعیت جامعه خواهد شد.

این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: مسأله جلوگیری از پیری جمعیت باید از اهتمام ویژه ای برخوردار باشد و این نیازمند پیاده کردن کار علمی و عمیق در جامعه است.

وی با تاکید براینکه تفکر اسلامی و دینی قطعأ بسیاری از مشکلات جامعه را مرتفع خواهد کرد، گفت: نسبت به مسأله جلوگیری از پیری جمعیت باید اقداماتی شایسته انجام شود در غیراینصورت هر چه از جمعیت جوان جامعه کاسته و به سمت پیری و کهن سالی حرکت کند مشکلات فراوانی را به همراه خواهد داشت.

وی در پایان با تشریح موانع ازدواج و افزایش جمعیت بیان داشت: پیاده کردن سبک زندگی اسلامی و جلوگیری از انس و ارتباط خانواده ها با فرهنگ غلط غرب، برداشتن موانع ازدواج جوانان و ایجاد تسهیلاتی در راستای ازدواج آسان، تربیت فرزندان با الگو گرفتن از زندگی ائمه اطهار علیهم السلام و آموزش آن ها با مسائل علمی  از جمله مواردی است که می تواند مشکلات پیری جوامع اسلامی را از بین ببرد.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha