شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
گزارش واشنگتن پست از عزاداری شیعیان آمریکا

حوزه / واشنگتن پست در گزارشی از مراسم عزاداری شیعیان آمریکا که به مناسبت ایام اربعین حسینی برگزار شد، نوشت: عزاداری امسال با سال‌های گذشته تفاوت چشمگیری داشت و شیعیان با به همراه داشتن نشانه‌هایی، تروریسم و داعش را محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از واشنگتن پست، روز گذشته صدها تن از شیعیان آمریکا، عزاداری امام حسین (ع) را به راهپیمایی ضدتروریسم تبدیل کردند.  این راهپیمایی از محل دوپنت سیرکل واشنگتن آغاز شده و تا جلوی دروازه‌های کاخ سفید ادامه پیدا کرد.
در این روز، خیابان کانتیکت به دریای سیاهی از شیعیان سیاه پوش تبدیل شده بود که پلاکاردهای  با نام امام حسین علیه السلام را به دست داشته و سینه زنان، با فریادهای یاحسین درحال حرکت بودند.
تفاوت عزاداری امسال با سالهای قبل
با این حال، عزاداری امسال با سال‌های گذشته تفاوت چشمگیری داشت و شیعیان با به همراه داشتن نشانه‌هایی،  تروریسم و داعش را محکوم کردند. روی پلاکاردها نوشته شده بود:
"شیعیان قربانی داعش بوده و داعش شاخه‌ وهابیون هستند که عربستان سعودی آن‌ها را حمایت می‌کند."
در این مراسم، پیشرو جمعیت، پسران جوان پوسترهایی حمل می‌کردند که روی آن‌ها این جملات نوشته شده بود: "مردم آمریکا باید علیه تروریسم وهابی متحد شوند" ، "مسلمانان دشمن داعش هستند" ، " شیعیان با قربانیان سن برناردو همدردی می‌کنند"
توزیع نذری و گفتگو با رهگذران
عزاداران نیز با دادن نذری به رهگذران (شکلات داغ و دونات)، به صحبت و تبادل نظر با آن‌ها می پرداختند.
زهرا رضا، 27 ساله، مهندس الکترونیک اهل الکساندریا که به همراه مادرش در مراسم عزاداری شرکت کرده بود، می‌گوید: با اتفاقات اخیر، وظیفه خودمان دانسته ایم که حرکت کرده و از خانه بیرون بیاییم.
الان زمان بیرون آمدن است
او همچنین می‌گوید: گاهی ممکن است بر اثر اسلام هراسی و موج تبلیغاتی که در این زمینه به راه افتاده، جمعیت عزاداری نوسان داشته باشد اما به نظر من الان زمان بیرون آمدن است و باید جلوی داعش ایستاد. امام حسین نیز 1400 سال پیش در مقابل کسانی مثل داعش ایستادگی کرد.
او درحالی صحبت می‌کرد که به ناظران، دونات تعارف می‌کرد. زنی از میان رهگذران بیرون آمده و او را درآغوش کشید و گفت: خدا به شما خیر و برکت بدهد.
زمانی که جمعیت به پارک لافایت، مقابل کاخ سفید رسید، توریست‌ها تلفن‌های همراه خود را درآورده و شروع به فیلم‌برداری کردند.
علی الحفا دانشجوی 23 ساله دانشگاه مریلند که در کالیفرنیا بزرگ شده اما در کمپ پناهندگان آل سعود به دنیا آمده است، نیز می‌گوید: مسلمانان در آمریکا صدایی ندارند. آن‌ها باید حرف‌های خودشان را بزنند.
در میان جمعیت عزاداران، شیعیان با کسبه مختلف از مهندس، پزشک گرفته تا معلم شیمی حضور داشتند.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha