دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از برگزاری اجلاس «سخنی با قلب های زنده» در سالگرد نامه نخست رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال پیش از ظهر امروز در نشست خبری «برنامه های مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تبیین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب»، اظهار داشت: نامه رهبر معظم انقلاب در بهمن ماه سال 1393 خطاب به جوانان غربی و همچنین نامه دوم معظم له در آذرماه سال جاری دلیل برگزاری این نشست خبری می باشد.

وی ابراز داشت: نامه دوم رهبر معظم انقلاب عزم مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را چندین برابر کرد تا در سالگرد صدور نامه نخست معظم له در بهمن ماه سال جاری اجلاسی را با حضور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه قم با عنوان «سخنی با قلب های زنده» برگزار کنیم.

تحرک علمی  نخبگان ایجاد می شود

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: مقام معظم رهبری در نامه اول و دوم خود به مناسبت حرکات شوم تروریستی در فرانسه و اروپا نکات محوری و ارزشمندی را خطاب به جوانان غرب ارائه کردند که با برنامه ریزی مجمع عمومی جامعه مدرسین، قصد داریم تحرکی علمی توسط نخبگان و استعدادهای برتر حوزه در ارتباط با فرازهای مهم این دو نامه ایجاد نماییم.

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان این که ریز برنامه های این اجلاس در آینده ای نزدیک اعلام خواهد شد افزود: برای این اجلاس، فراخوان مقاله به زبان های زنده دنیا انجام شده است تا بتوانیم محتوایی به روز و غنی در این رابطه جمع آوری نماییم.

برگزاری همایش «شرایط و وضعیت امنیتی و نظامی منطقه و خطر نفوذ استکبار»

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان این که  این اجلاس مقدمه ای خواهد بود تا مجمع عمومی جامعه مدرسین مسئولیت های خود را در قبال فرازهای نامه مقام معظم رهبری ایفا نماید بیان داشت: همچنین با توجه به رهنمودهای چندماه اخیر رهبر معظم انقلاب و تأکیدات معظم له مبنی بر خطر نفوذ استکبار، اجلاسی  دوم دی ماه سال جاری در مدرسه عالی دارالشفا با عنوان «شرایط و وضعیت امنیتی و نظامی منطقه و خطر نفوذ استکبار» برگزار خواهیم کرد که یکی از مراجع عظام تقلید و یکی از شخصیت های برجسته نظامی کشور از سخنرانان این اجلاس خواهند بود.

هدایت جوانان دغدغه رهبری و مراجع

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به دو نامه رهبر انقلاب، اظهار داشت: ارشاد و هدایت جوانان در کلیه ممالک است از  دغدغه رهبری و  مراجع عظام تقلید می باشد؛ چراکه بارها خدمت این بزرگان رسیده و آنان بر موضوع هدایت و ارشاد جوانان غربی تأکید داشتند و از حرکات پس مانده و وامانده اشخاصی که به اسم اسلام، کارهای زشت، ناپسند و خشن انجام می دادند، ناراحت بودند.

مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به نکات بسیار مهم رهبر انقلاب در دو نامه اخیر، ابراز داشت: شما مشاهده می کنید که علیرغم اینکه تمام ممالک اسلامی و غیراسلامی، نظام، حکومت و دولت دارند؛ اما معظم له مخاطب خود را جوانان اعلام می کنند که بسیار حائز اهمیت است.

این استاد حوزه با اشاره به این بند از نامه رهبری که بیان داشته اند «حس حقیقت جویی را در قلب های شما جوانان زنده تر و هوشیارتر می یابم»، خاطرنشان ساخت: علت اینکه ایشان در این دو نامه خطابی به حکام و نظام ها ندارند، این است که بعضا حکومت های غربی و نظام هایی که متولی اداره کشورهای اروپایی هستند، به تضادهای درونی، فکری و عملی در مقابله با موضوع تروریست آلوده می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تصریح کرد: امروز اسلام هراسی در میان جوانان غربی موضوع مهمی است و  مقام معظم رهبری بر روی این مبحث تأکید دارند که نباید تحرکات شوم تبلیغاتی و خشونت های گروهی وامانده و عقب گرا موجب اسلام هراسی در اروپا شود.

وی بیان داشت: ایشان در نامه نخست، جوانان غربی را به سوی این موضوع فرا می خوانند که اسلام را بدون واسطه گروه های تکفیری و بدون واسطه انسان های منحرف از متن واقعی اسلام، یعنی قرآن کریم و شخص نبی رحمت(ص) دریافت کنند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بندهایی از نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، اظهار داشت: ایشان در این نامه فرمودند، تلاقی استعمار و افراطی گری ،گروه سیاه ناپسندی را به نام داعش متولد ساخته است.

مدیر حوزه علمیه استان قم ادامه داد: معظم له در این نامه بیان داشتند که این حرکات تروریستی در فرانسه، گوشه ای از حرکات زشت این گروه ها بوده و بیشتر از آن در یمن، لبنان، عراق، سوریه و ... در حال اتفاق است؛ اما تمام آنان محکوم است.

این استاد حوزه ابراز داشت: نکته محوری رهبر انقلاب در این نامه این است که سیاست های غلط غرب و سابقه دیرینه دشمنی با اسلام و برخی از ادیان الهی، بستر ناموزون و این خطر عظیم تروریست را در جهان ایجاد کرده است و نباید جوانان عزیز و کسانی که دل ها، ذهن ها و قلب هایشان آمادگی برای پذیرش حق و حقیقت دارد، تحت تأثیر حرکات داعش و تکفیری ها قرار بگیرد

نخبگان و نویسندگان حوزوی باید در شناساندن اسلام ناب به دنیا قلم بزنند

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با تأکید بر اینکه نخبگان و نویسندگان حوزوی باید در شناساندن اسلام ناب به دنیا قلم بزنند، خاطرنشان ساخت: آنچه  مجمع عمومی جامعه مدرسین را در برگزاری این اجلاس برانگیخته است، این بوده که اساتید، نخبگان و قلم به دستان حوزه های علمیه حرکتی جدی در قبال روشنگری و رفع پوششی که بر روی چهره اسلام ناب کشیده شده، داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به یکی دیگر از بندهای زیبای نامه دوم رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: ایشان فرمودند: «چگونه ممکن است از یکی از اخلاقی ترین و انسانی ترین مکاتب دینی جهان که در متن بنیادین خود گرفتن جان یک انسان را به مثابه کشتن همه بشریت می داند، زباله ای مثل داعش بیرون آید. ممکن نیست از یک کتابی با این عظمت به عنوان قرآن کریم و سنتی اصیل و پایدار به عنوان سنت نبوی چنین انحراف عظیمی حاصل شود؛ بلکه این انحراف و تولد نامشروع و پیدایش گروه منحرف داعش، زائیده تلاقی استعمار و افراطی گری و سیاست های متناقض و متضاد نظام های حاکم بر غرب است».

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha