سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
تصاویر/ حضور مدیر حوزه علمیه استان قم در منزل یک شهید روحانی و جانباز دفاع مقدس در هفته بسیج

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان، بزرگترین سرمایه‌های معنوی انقلاب و ملت هستند که یاد آنان اشاعه ارزش‌های ایثار و پایداری در جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال به مناسبت هفته بسیج با حضور در بیت شهید حجت الاسلام و المسلمین محمد شیخ شعاعی از شهدای غواص در سخنانی اظهارداشت: حضور در خانه شهدا و دلجویی و دیدار با بازماندگان آنان، ادای دین به ارزش‌های انقلاب و زنده نگه داشتن رشادت های آنان است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: گرامیداشت یاد شهدا و تجلیل از مقام شامخ این عزیزان  زمینه‌ساز اشاعه فرهنگ ایثار در جامعه می باشد.
وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت باید به‌ عنوان میراثی گران‌سنگ در ذهن ملت ایران باقی‌ مانده و از آفت تحریف مصون بماند و این مهم با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و تجلیل از مقام ایثارگران نظام مقدس جمهوری اسلامی میّسر خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین  فرخ فال، خدمت به خانواده‌های شهدا را اقدامی فرهنگی و ارزشمند دانست و افزود: خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان، بزرگترین سرمایه‌های معنوی انقلاب و ملت هستند که یاد آنان اشاعه ارزش‌های ایثار و پایداری در جامعه محسوب می‌شود و دلجویی و دیدار با آنان، ادای دین به ارزش‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا، افزود: امروز نشر ارزش‌های معنوی و اخلاقی با شمیم عطر خون شهیدان تأثیر بسزایی در اخلاق جوانان دارد و امید و انگیزه برای مبارزه با استکبار جهانی و همچنین ترویج فرهنگ عاشورایی را به‌دنبال دارد.
مدیر حوزه علمیه استان قم تصریح کرد: هرگونه ورود به عرصه دفاع مقدس به معنای ورود به عالم قدسیانی است که جز با طهارت نمی‌توان در محضر آنان وارد شد، چرا که آنان شاهدند و ما مشهود و بازماندگان شهدا نیز دینی بزرگ بر گردن ما دارند و رسیدگی، خدمت‌رسانی، دلجویی و سپاسگزاری از آن‌ها وظیفه‌ای همگانی است.
در ادامه این دیدار صمیمی همسر و فرزندان شهید شعاعی به بیان خاطراتی از پدرشهیدشان پرداختند و تصاویر دوران حضور حجت الاسلام شعاعی و وصیت نامه ایشان را در اختیار مدیر حوزه علمیه استان قم قراردادند.
انتهای پیام   17/313
 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha