شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ |۱۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 22, 2024
علیرضا 
ایمانی

حوزه/ معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی تصریح کرد: این حرکت عظیم میلیونی با امنیت کامل و شور حسینی آبرو و حیثیت عربستان سعودی را برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»حجت الاسلام و المسلمین علیرضا ایمانی امروز  در نشست علمی تحلیل و بررسی پیام دوم مقام معظم رهبری به جوانان غرب اظهارداشت: خدا را شاکر هستیم که این انقلاب مبارک و نهضت جهانی توسط امام خمینی(ره) در خرداد 42 آغاز شد و در بهمن 57 به ثمر نشست و امروز به دست مقام معظم رهبری درحال مدیریت و رهبری است.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه استکبار جهانی تصور می کرد امام راحل پس از انقلاب به استکبارستیزی خود ادامه نمی دهند، افزود: هرچقدر از انقلاب گذشت، امام(ره)، استکبارستیزتر شد و دشمن تمام فکر خود را برای ریشه کن کردن انقلاب به کار بست .

وی با اشاره به اینکه در فاصله 14 ماه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، 13 کودتا در کشور به دست ایادی استکبار صورت گرفت، خاطرنشان کرد: بعد از شکست تمامی این کودتاها، استکبار، منافقین را از داخل به جنگ مسلحانه با نظام واداشت و حمله عراق توسط رژیم بعث صدام به جمهوری اسلامی ایران را طرح ریزی کرد .

وی با بیان اینکه استکبار، نگران صدور فکر و اندیشه اسلام ناب محمدی از سوی حضرت امام به سراسر جهان بود، گفت: پس از اینکه استکبار در جنگ تحمیلی نیز نتوانست به مقاصد شوم خود دست پیدا کند، حمله به لبنان توسط اسراییل غاصب را در تابستان سال 61 طرح ریزی کرد که در اواخر تابستان همان سال، حزب الله لبنان به برکت نفس قدسی حضرت امام، انقلاب و شهدا تاسیس، گروه های دیگری همچون حماس نیز تشکیل شد و سال های بعد بیداری اسلامی در منطقه شکل گرفت .

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه رژیم اسراییل تا قبل از اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، همیشه در اوج بود گفت: با نهضت امام خمینی (ره )و پیروزی انقلاب، افول و نابودی رژیم صهیونیستی آغاز شد.

ایمانی در ادامه با بیان اینکه امام راحل همیشه دنبال اسلام اعتدالی بود و نه اسلام آمریکایی، اظهار داشت: استکبار نتوانست در توطئه های خود علیه نظام اسلامی ایران به موفقیت هایی برسد و یکی از بهترین طرح های خود را که همانا ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان و شیعیان بود طرح ریزی کرد .

وی افزود: استکبار در این طرح، شیعه را مقابل شیعه و مسلمان را مقابل مسلمان قرار داد و از افکار طیف افراطی شیعه که شیعه را به لعن خلفای اهل تسنن خلاصه می کنند نیز بهره برد و با تحریک کردن، مسلمان را در مقابل مسلمان قرار داد .

حجت الاسلام و المسلمین ایمانی ادامه داد: در جریان حادثه جانگداز منا و شهادت حجاج ایرانی بی کفایتی و عدم مدیریت خادمین حرمین مشخص شد و آل سعودی به واسطه حمایت از گروه های تکفیری و داعش در صدد بودن با کشتار زائران اربعین حسینی ننگی را که در ایام حج به بار آورده بودند را پوشش دهند ولی به لطف اباعبدالله (ع) جنایت های آنان قبل از اجرایی شدن برملا شد.

وی گفت: کشف چندین قبضه موشک انداز کاتیوشا و همچنین شناسایی و دستگیری عوامل تروریستی از جمله اقداماتی بود که توسط بسیج مردمی و نیروهای نظامی و امنیتی عراق انجام شد.

حجت الاسلام و المسلمین ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سردرگمی و آشفتگی جهان غرب تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی موقعیتی جهانی و ممتازی را از نظر امنیت، اقتدار و صلابت نسبت به سایر کشورهای جهان برخوردار است و این نشانه درایت و رهبری مقام معظم رهبری و حضور امتی ولایت مدار همیشه در صحنه است.

وی ادامه داد: طبق طرح های پژوهشی و مطالعاتی انجام شده در عصر حاضر و طی 35 سال بعد از پیروزی نهضت جهانی امام خمینی(ره)، هجمه هایی که به تشیع وارد کردند و علیه تشیع تبلیغاتی که انجام دادند، برابر با تاریخ 1400 ساله اسلام از زمان صدر اسلام است که بحمدلله با حضور فقها، علما و بزرگان دین، اسلام و تشیع ناب محمدی کماکان در ایران اسلامی نورافشانی می کند.

انتهای پیام   313/17

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha