جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
نشست

حوزه/ نشست علمی «تقلب نسبت به قانون و رابطه آن با جهت نامشروع»، به همت انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه و دانشگاه قم و همچنین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در دانشکده حقوق دانشگاه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در ابتدای این نشست علمی حجت الاسلام وحدتی شبیری عضو هیئت علمی دانشگاه قم. گفت: مساله تقلب نسبت به قانون یکی از مسایل بسیار مهم در زمینه حقوق خصوصی و حقوق خصوصی بین المللی است.

وی افزود: فقه ما نیز نگاه بسیار مبسوطی به این مساله داشته است و نظرات خاصی در این زمینه بیان شده است.

حجت الاسلام وحدتی شبیری خاطرنشان کرد: تقلب نسبت به قانون بیشتر در جاهایی انجام می شود که طرفی برای فرار از شمول یک قانون دست به یک عمل دیگر می زند که از این شمول حقوقی خارج شود.

این استاد دانشگاه گفت: در این زمینه جلسات مختلفی برگزار شده است که با حضور حجت الاسلام والمسلمین دانش پژوه به بازشناسی این مفهوم پرداخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مساله در عرصه حقوق خصوصی، حوزه بکری است در زمینه حقوق اسلامی نیز این مساله جای کار بسیاری دارد و طلاب و دانشگاهیان می توانند در این زمینه نظرات خود را ارایه کرده و این بحث را به جلو پیش ببرند.

حجت الاسلام وحدتی شبیری بیان کرد: بحث ها هنوز کامل نیست و باید به روند دقیقی در این زمینه دنبال شود که امیدواریم در این بحث ها که جایگاهی برای وحدت حوزه و دانشگاه است به نتایج ارزشمندی برسیم.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha