شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
عابدینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی گفت: در دین اسلام، یک مسلمان خادم همه انسان‌ها است اما اگر مسلمان یا غیرمسلمانی ظالم باشد مسلمانان باید در مقابل آن ظالم ایستادگی و مخالفت کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در دیدار با دانشجویان غیرایرانی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: برای این‌که اهمیت و جایگاه وحدت به معنای واقعی کلمه نشان داده شود، یک هفته به‌عنوان هفته وحدت معرفی شده است.

وی با بیان این‌که خداوند همه انسان‌ها را از یک زن و یک مرد، یعنی حضرت آدم و حوا (ع) آفریده است، افزود: خداوند انسان‌ها را با نژادها، زبان‌ها، گویش‌ها، سلایق و رنگ‌های مختلف آفریده است و طبق فرموده خداوند هر کسی به اصول الهی، فطری، انسانی و ارزش‌های متعالی و خوبی‌ها پایبندی بیشتری داشته باشد، نزد خداوند از جایگاه والاتری برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تشریح کرد: پیغمبر اسلام (ص) می‌فرماید اگر مسلمانی صدای دست‌گیری و کمک خواهی انسانی (مسلمان و غیر مسلمان) را بشنود و به او کمک نکند، مسلمان نیست؛ هر چند آداب مسلمانی را به جای آورد و این مهم نشان می‌دهد کمک به انسان‌ها در نگاه دین از جایگاه والایی برخوردار است.

امام‌جمعه قزوین یادآور شد: در دین ما، یک مسلمان خادم همه انسان‌ها است؛ اما اگر مسلمان یا غیرمسلمانی ظالم باشد مسلمانان باید در مقابل آن ظالم ایستادگی و مخالفت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به شهادت «سمیر قنطار» و رفتارهای ناجوانمردانه ارتش نیجریه علیه «شیخ ابراهیم زکزاکی» هم اشاره و خاطرنشان کرد: به خاطر روحیه ظلم‌ستیزی مسلمانان، با وجود این‌که ما در ایران قرار داریم از هرگونه ظلمی در جهان ناراحت می‌شویم و آن را محکوم می‌کنیم.

وی اظهار کرد: یقین داریم اگر انسان‌ها درست زندگی کنند آن کسی که پیغمبر اسلام (ص)  وعده کرده است، ظهور می‌کند و جهان را پر از عدل، قسط، انصاف، ایمان و خوبی‌ها خواهد کرد؛ به گونه‌ای که ستمکاران در آن دیده نشوند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha