سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ نباید از حالات علما که صاحب مقامات خاصی در بحث اخلاق شده اند غفلت کرد و به سادگی گذشت، توجه و دقت در حالات علما راه را برای ترقی و رسیدن به مقامات عالی نفسانی باز می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی امروز  در دیدار با معاونین تهذیب مدارس استان قم با بیان این که خدمت به طلاب از مقدس ترین خدمات است، گفتند: معارف اسلام به چند دسته ازجمله اعتقاد، باورها، اخلاق و عمل تقسیم می شود و انسان باید اعتقاد و ایمان خود را قوی کند تا بتواند به سعادت برسد.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: اسلام درباره اخلاق برنامه وسیعی داشته، برای آن معلمین اخلاقی از جنس بشر برگزیده تا انسان را از هرگونه بدی های  اخلاقی نجات دهند.

ایشان افزودند: گام دیگر در معارف اسلامی، عمل به دستوارت دینی و الهی است و این موضوعات با هم امکان پذیرند و اگر انسان این امور را نداشته باشد نمی تواند به کمال برسد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه وظیفه شما مسئولین تهذیب برای احیای اخلاق در جامعه و به خصوص در میان طلاب، بسیار سنگین است، گفتند: نظم از جمله مسائلی است که باید رعایت شود؛ اگر نظم نباشد، سنگ روی سنگ بند نمی شود و فعالیت ها به درستی پیش نمی رود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه نباید از حالات علما که صاحب مقامات خاصی در بحث اخلاق شده اند غفلت کرد، اظهار داشتند: توجه و دقت در حالات علما راه را برای ترقی و رسیدن به مقامات عالی نفسانی باز می کند.

ایشان با بیان اینکه انسان باید به مسئله روز و پیرامونی خود نیز توجه داشته باشد، افزودند: در اسلام سرمایه های زیادی وجود دارد که یکی حالات علما و دیگری کتاب نهج البلاغه است که حاوی مباحث بسیار با ارزش در مورد موضوعات مختلف است.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha