سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
فصلنامه پژوهش های منطقه ای

حوزه/ هشتمین شماره از فصلنامه «پژوهش های منطقه ای» پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) از سوی مرکز بین المللی چاپ و نشر المصطفی منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» در شماره جدید این فصلنامه، شش مقاله از پژوهشگران به همراه سرمقاله ای از سردبیر نشریه ارائه شده است.

عناوین مقالات عبارتند از: «نگاهی به جریان های فکری معاصر در جهان اسلام»، حسن رضایی (سردبیر)، «تروریسم نوین و پارادایم مبارزه فرهنگی»، سید سعید هاشمی نسب، «تحلیلی بر مهم ترین علل شکل گیری قیام مردمی تونس از منظر اقتصاد سیاسی»، عبدالکریم فیروزکلائی، «هم گرایی و وحدت جهان اسلام»، صفر عباسی، «آثار وحدت و تفرقه امت اسلامی با تأکید بر آیات و روایات»، اکبر محمدباقری، «معرفی شبکه دانشگاه های کاتولیکی فعال در تبشیر (سنت ژوزف-روح القدس لبنان)»، محسن گلپایگانی.

«وضعیت شناسی مسلمانان روسیه» عنوان مقاله ای است که به قلم مرتضی اشرافی و مجتبی اشرافی نگاشته شده است. در چکیده مقاله می خوانیم: اسلام دومین دین مطرح در روسیه می باشد که از جمعیت 145 میلیون نفری این کشور، در حدود 15 تا 20 میلیون نفر مسلمان و از این تعداد حدود 3 میلیون نفر را شیعیان تشکیل می دهند. در حال حاضر اسلام در روسیه خطر استراتژیک تلقی نمی شود و حاکمیت در مواجهه با اسلام، آزادی را برای مسلمانان تدارک دیده و مجاز می شمارد؛ ضمن این که موارد متعددی در قانون فدرال روسیه مبنی بر حق آزادی و پیروی از ادیان وجود دارد. این تحقیق در پی پاسخ به این پرسش است که مسلمانان روسیه در این کشور از چه موقعیت و جایگاهی برخوردارند؟.

هشتمین شماره  از فصلنامه «پژوهش های منطقه ای» پژوهشگاه بین المللی المصطفی، از سوی مرکز بین المللی چاپ و نشر المصطفی (ص) با صاحب امتیازی جامعۀ المصطفی العالمیۀ در 190 صفحه، با شمارگان 1500و با قیمت: 3000 تومان منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه فصلنامه به نشانی: قم، بلوار امین، سه راه سالاریه، مجتمع امین، بلوک 3، پژوهشگاه بین المللی المصطفی (ص)، طبقه 4، پژوهشکده مطالعات منطقه ای مراجعه کرده و یا با تلفن: 32133348-025 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی فصلنامه: www. journals. miu. ac. Ir  می باشد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha