چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
سید قاسم حامدی - مازندران

حوزه/ رشته آخرالزمان و فرجام شناسی در ۲۵۷ دانشگاه آمریکا تدریس شده و ۱۳۰سال است که در دانشگاه های وابسته به کلیساهای کاتولیک در این رشته فارغ التحصیل دارند، اما متاسفانه در دانشگاه های ایران دو واحد درس اختیاری آخرالزمان هم وجود ندارد!

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، سید قاسم حامدی، موسس مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) آمل، در پنجمین نشست دانش آموختگان این مدرسه، با اشاره به دوران عصر امامت امام زمان(عج)، بیان داشت: رسول خدا (ص) در غدیر، امامت را نه به عنوان جرقه ای در یک مقطع، بلکه به عنوان جریانی تا پایان تاریخ معرفی کردند. ایشان نه تنها امام علی (ع) بلکه سلسله امامت را از حضرت علی (ع) تا حضرت مهدی (ع) به همگان شناسانده و حجت را تمام نمودند.

وی ادامه داد: رشته آخرالزمان و فرجام شناسی در 257 دانشگاه آمریکا تدریس شده و 130سال است که در دانشگاه های وابسته به کلیساهای کاتولیک در این رشته فارغ التحصیل دارند، اما متاسفانه در دانشگاه های کشور ما دو واحد درس اختیاری آخرالزمان هم وجود ندارد!

موسس مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) آمل با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) بوده و باید از هرجهت نمونه و الگو باشد، تصریح کرد: کشور ما از جنبه هایی پیشرفت داشته و حائز رتبه های برتر در دنیا شده است از جمله قرار گرفتن در فهرست 8 کشور هسته ای جهان و ... اما از جهت هایی دچار ضعف بوده و آمارهای ناگواری  در زمینه بالا رفتن آمار طلاق در جامعه، افزایش سن ازدواج، افزایش آمار سقط جنین و ...، به چشم می خورد.

حامدی در پایان تصریح کرد: باید شیعیان و به ویژه طلاب نسبت به حضرت ولی عصر (عج) معرفت، محبت و اطاعت داشته تا هرچه زودتر زمینه ظهور آن امام عزیز را فراهم نمایند.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha