یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
ابوالقاسم طاهری مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که انقلاب اسلامی ریشه در بعثت پیامبراعظم(ص) دارد، گفت: بهره گیری از سیره علمی و عملی رسول الله(ص) سبب شد، انقلاب در برابر هجمه های گسترده دشمن، مقتدر باقی بماند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، صبح امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان مازندران، در مدرسه علمیه زینوند بهشهر با گرامیداشت هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: انقلاب اسلامی ریشه در بعثت پیامبراعظم(ص) دارد.

وی با بیان این که نظام اسلامی ایران، نظامی مبتنی بر خون پاک شهدا، فداکاری ملت و رهبری انقلاب اسلامی است، افزود: بیش از همه این عوامل امام(ره) در حدوث و بقاء این انقلاب نقش اساس و بی بدیلی داشتند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) در برابر استبداد قیام کرد و طاغوت دو هزار و 500 ساله را با پیروی از سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) به زیر کشید، خاطرنشان کرد: بهره گیری از سیره علمی و عملی پیامبر گرامی اسلام(ص) سبب شد، انقلاب اسلامی در برابر هجمه های گسترده دشمن همچنان عزتمند و مقتدر باقی بماند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که هر روز که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد، عظمت کارهای امام راحل بیشتر برای ملت های جهان روشن تر می شود، خاطرنشان کرد: انقلاب و نظام اسلامی متکی به وجود پیامبر گرامی اسلام و حضرت سیدالشهدا(ع) است.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن حماسه ماندگار نهم دی ماه، این روز تاریخی را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: این حماسه عظیم به تعبیر مقام معظم رهبری حرکتی فوق العاده بود که در تاریخ انقلاب به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری ادامه داد: فتنه گرانی که در سال 88 تنها به نابودی نظام و از هم پاشیدگی انقلاب به چیز دیگری راضی نبودند، با حماسه نهم دی آتش آن فتنه ها خاموش شد.

وی به نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان کشتی طوفان زده و فتنه زده انقلاب را با راهنمایی ها و هدایت های بی نظیر خود به ساحل نجات رساندند.

مدیر حوزه علمیه مازندران در پایان، به دو انتخابات پیش روی اشاره کرد و با مهم ارزیابی کردن آن، تاکید کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت مشارکت حداکثری ملت ایران در انتخابات آتی بهره گرفت.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha