دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
اسحاق مدنی

حوزه/ عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: فضای مباحث علمی در کوچه و خیابان ها نیست بلکه باید در میزهای مذاکره و مناظره انجام شود چراکه امروز ما به شدت به وفاق در عالم اسلامی نیاز داریم و این وفاق باید به هر قیمتی بدست آید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مولوی اسحاق مدنی، عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب، در کمیسیون «مساعی حمیده» کنفرانس وحدت، در تهران گفت: باید این حقیقت را قبول کنیم که هنوز در بین برخی تشکل های عالم اسلام دشمنی وجود دارد و این مساله باید حل شود.

وی افزود: دعوت برای مناظرات و مذاکرات مثبت باید به شکلی باشد که این دو گروه حس نکنند که گروه مقابل به دنبال برتری جویی در این زمینه است.

عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: باید افرادی در این زمینه برای ایجاد موافقت بین علمای اسلام میانجی گری کنند که این وفاق صددر صد شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: حقیقت آن است که هر گروهی که تفکرات مذهبی دارند، حس می کنند بر حق هستند و این بر حق بودن را بر طبق پارامترهایی در نظر گرفته اند که برای خود محترم است وباید به آن احترام گذاشت.

این عالم اهل سنت بیان کرد: فضای مباحث علمی در کوچه و خیابان ها نیست و باید در میزهای مذاکره و مناظره انجام شود، چراکه  امروز ما به شدت به وفاق در عالم اسلامی نیاز داریم و این وفاق باید به هر قیمتی بدست آید.

مولوی مدنی افزود: علمایی در جهان اسلام حضور دارند که با توجه به چهره مثبتی که بین جهان تسنن و تشیع دارند می توانند این وفاق را ایجاد کنند و به همین خاطر باید سعی شود کسانی جلودار این عرصه شوند که واقعا این ویژگی را داشته باشند تا اتفاق مثبتی در این زمینه شکل گیرد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha