پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
کد خبر: 365409
۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
تصاویر/ بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی - ۷

حوزه/ فردوس العوادی با تاکید بر اینکه وحدت فوری ترین نیاز جهان اسلام است گفت: انحرافات جهان اسلام با همدلی علما و نخبگان رفع می گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، فردوس العوادی، عصر امروز در مراسم یازدهمین دوره تجلیل از شخصیت ها و پیشگامان تقریب مذاهب در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: متاسفانه امروز شاهد انحرافات فکری بسیاری در جهان اسلام هستیم که این امر باید با همدلی علما حل شود.

وی افزود: بانو بنت الهدی در شرایطی که بسیاری از دختران از تحصیل مرحوم شدند تلاش کردند که دختران به مقام و جایگاه ویژه ای که خداوند برای آنها در نظر گرفته بود برگرداند.

این بانوی فعال در عرصه تقریب مذاهب، ادامه داد: او مدارس حضرت زهرا(ع) را در نجف و کاظمین برای دختران ایجاد کرد که این مدارس سرآغاز حرکت های اصیلی در عراق شد.

وی گفت: دانش آموزان این مدارس در محافل مختلفی که حضور می یافتند توانستند فکر اصیل اسلامی را نشر دهند و سهم بسیار بسزایی در بسترسازی فکر دینی در میان جامعه بخصوص بانوان جامعه عراق داشتند.

العوادی اظهارکرد: بنت الهدی همیشه از خانواده های زندانیان دوران صدام بازدید و از آنها دلجویی می کرد؛ نوشته ها و تالیفات او بزرگترین معرف وی هستند .

وی افزود:  بانوی شهید بنت الهدی به دنبال مسیر حق و حقیقت بودند و با علم به اینکه این مسیر مملو از سختی ها و دشواری ها است این مسیر را دنبال کردند و می دانستند که خداوند بندگانش را که با اخلاص در این مسیر حاضر شده اند را یاری می کند.

این اندیشمند مسلمان بیان کرد: او یک شخصیت ثابت داشت و هیچگاه به دنبال خودستایی و دنیا پرستی نبود و همیشه نیز به نویسندگان و متفکران گوشزد می کردند که هیچگاه نباید کاری کنند که تنها به رشد نفسانیت آنها کمک کند بلکه او همیشه بر لزوم اخلاص در حرکت های دینی تاکید داشتند.

وی گفت: او انسانی به معنای واقعی و به قدری متواضع بود که این مساله را همه متوجه می شدند و این حرکات وی همیشه مردم و دختران نیک خصلت را جذب خود کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha