یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
معاونت تهذیب

حوزه/ مدیر آموزش دفتر امور مشاوره و خانواده، از برگزاری دوره آشنایی با مهارت های مشاوره در حوزه علمیه کرمان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام رضایی با اعلام این مطلب اظهارداشت: در راستای استفاده از ظرفیت اساتید بومی حوزه کرمان ، دوره تربیت مشاور در این  استان  برگزار خواهدشد.

وی افزود: در همین راستا نیاز بود تا اساتید توانمند در این عرصه شناسایی گردند که برای تحقق این امر از حدود 60 نفر ار اساتید متقاضی این دوره، طی چند روز اخیر مصاحبه ورودی گرفته شد .

مدیر آموزش دفتر امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب ، ادامه داد: از این تعداد متقاضی در نهایت 30 نفر  از آنها که موفق به کسب حد نصاب های لازم گردند، برای حضور در دوره آموزشی پذیرش خواهند شد.

وی گفت: دوره آشنایی با مهارت های مشاوره حوزه کرمان با هدف تربیت مشاوران بومی و استفاده از پتانسیل های آنان برگزار و در آن از حضور اساتید کشوری بهره برده خواهد شد.

حجت الاسلام رضایی  تصریح کرد: در این دوره حداقل 120 سرفصل به اساتید ارائه و آنها در مجموع 100 ساعت آموزش های لازم برای مشاوره در مدارس علمیه را خواهند گذراند.

وی  بیان داشت: در پایان دوره افرادی که موفق به گذراندن واحد های آموزشی و حد نصاب های لازم گردند، گواهی پایان دوره را دریافت و مجاز خواهند بود در مدارس استان به امر مشاوره طلاب بپردازند.

مدیر آموزش دفتر امور مشاوره و خانواده خاطرنشان کرد: هم چنین در تلاش هستیم تا با تقویت بنیه های علمی این افراد ، در آینده نزدیک مرکزمشاوره حوزه کرمان را نیز راه اندازی نماییم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha