چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
تصاویر/ بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی - ۸

حوزه/ در کمیسیون احزاب حامی مقاومت کنفرانس بین المللی وحدت،بر پرهیز از تحریکات قومی و مذهبی و قبیله ای ناقض وحدت و اتخاذ مواضع مشترک سیاسی بین المللی احزاب تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حمید رضا ترقی، در آیین  اختتامیه بیست ونهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با ارائه گزارشی از کمیسیون احزاب حامی مقاومت گفت: اولین نشست هیئت موسس احزاب حامیان مقاومت اسلامی با حضور نمایندگان 30 حزب و تشکل ازکشورهای جهان برگزار شد.

وی افزود: این کمیسیون به منظور بررسی پیش نویس میثاق بین احزاب حامیان مقاومت در روز اول بیست و نهمین  کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در محل هتل استقلال تشکیل گردید.

دبیر کمیسیون احزاب اسلامی اظهارکرد: در این کمیسیون که احزاب ایرانی عضو شورای مرکزی خانه احزاب نیز شرکت داشتند، پس از اظهار نظر نمایندگان احزابی از فلسطین، لبنان، عراق، تاجیکستان، اردن، ایران، پیرامون ضرورت حمایت از انتفاضه فلسطین و احزاب تحت فشار در کشورهای اسلامی مثل تاجیکستان بر دعوت از همه احزاب و گروه های حامی مقاومت اعم از اسلامی و غیر اسلامی تاکید و اهداف و سیاست های پیش نویس فوق را بررسی و کلیات آن را با اصلاحاتی به تصویب رسانده و هیئت رئیسه کمیسیون را موظف به اعمال نظرات و پیشنهادات در پیش نویس نمودند.

وی گفت: براساس این میثاق مبارزه با اسرائیل غاصب و اشغالگر و حمایت از آزادسازی سرزمینهای فلسطین و قدس شریف و مبارزه با افراط گری و تروریسم فکری و  حمایت از ملتها و تشکل ها و احزاب و شخصیتهای حامی مقاومت مورد تائید قرار گرفت و بر پرهیز از تحریکات قومی و مذهبی و قبیله ای ناقض وحدت و اتخاذ مواضع مشترک سیاسی بین المللی احزاب تاکید شد.

ترقی اظهارکرد: احزاب حامی مقاومت، تلاش خواهند کرد براساس دین میثاق همکاری های بین المللی خود را در جهت  حمایت از مقاومت در فلسطین ، آفریقا، عراق ، سوریه و لبنان توسعه دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha