سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
تصاویر/ بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی - ۸

حوزه/ در مراسم اختتامیه بیست ونهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، فدراسیون توسعـۀ علم و فنّــاوری کشورهای اسلامی (FICSTD)تاسیس شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، در مراسم اختتامیه بیست ونهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، بیانیه پایانی کمیسیون توسعه اجلاس توسعه علم و فناوری کشورهای اسلامی قرائت شد.

ماحصل این کمیسیون بیانیۀ تأسیس «فدراسیون توسعـۀ علم و فنّــاوری کشورهای اسلامی (FICSTD) بود که در این بیانیه آمده است:

نخستین اجلاس توسعۀ علم و فناوری کشورهای اسلامی فرصتی منحصربه‌فرد را برای نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فناورانۀ کشورهای اسلامی بود. تحقق ملموسِ این حرکت از طریق «نمایشگاه فناوری و صنایع پیشرفتۀ BTI» و نشست‌های مربوط حاصل شد؛ نشست‌هایی که به منظور تبادل شفافِ آرا میان صاحبان فناوری، سرمایه‌گذاران و کاشناسان برگزار گردید.

ما امضاکنندگان بیانیۀ تأسیس «فدراسیون توسعـۀ علم و فنّــاوری کشورهای اسلامی  (FICSTD) با توجه به مطالب فوق و لزوم تقویت، تداوم و نهادینه‌سازیِ این حرکتِ ارزشمند ای بیانیه را پیشنهاد داده، تصویب نمودیم تا بدین‌وسیله اقدام به تأسیس دبیرخانۀ توسعۀ علم و فناوریِ کشورهای اسلامی نموده، اقتصاد فناورانه را در سراسر جهان اسلام گسترش دهیم.

برپایه این گزارش، تشکیل «شبکۀ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی» شامل متخصصان فناوری، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و مؤسساتی که در زمینۀ تجاری‌سازیِ علم و فناوری در کشورهای اسلامی فعالیت می‌کنند  از اهداف این فدراسیون می باشد.

این گزارش، تلاش در راستای توسعۀ روابط اقتصادی با تمرکز بر توان بالقوۀ فناورانه و محصولات و خدمات ارزش افزوده در کشورهای اسلامی  را از رسالت های این فدراسیون عنوان  و تشکیل سازمانی بین‌المللی به نام «فدراسیون توسعـۀ علم و فنّــاوری کشورهای اسلامی» (FICSTD) با بهره‌گیری از ضریب نفوذ و اثربخشیِ اقتصادی در کشورهای جهان و شبکۀ شُـعب در کشورهای اسلامی   را نیز به عنوان  چشم انداز  در نظر گرفته است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha