چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کتب دینی - پژوهش - تحقیق

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سعادت مشهد با اشاره به ضرورت تربیت طلاب پژوهشگر، گفت: ادبیات عرب، مقدمه کار تحقیق و پژوهش در حوزه علمیه است.

حجت الاسلام علی مروارید در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد درباره مسئله پژوهش با اشاره به اینکه بحث تحقیق به صورت مدون و آموزشی چند سالی است که در حوزه علمیه خراسان انجام می شود، ابراز داشت: مقدمه کار تحقیق این است که طلاب علوم دینی به ادبیات عرب مسلط شوند.

وی، کاربردی کردن دروسی مانند ادبیات عرب را از لوازم  پژوهش و کار طلبگی دانست و: طلاب برای فعالیت های پژوهشی باید به صورت قدم به قدم کار را آغاز کنند و با ارائه مقاله  های خود به اساتید، از راهنمایی آنها بهره ببرند.

مدیر مدرسه علمیه سعادت مشهد با اشاره به اینکه این مدرسه یادگار مرحوم آیت الله میرزا حسنعلی مروارید(ره) می باشد و در حال حاضر 110 طلبه در پایه های چهارم تا دهم در این مدرسه مشغول هستند، ابراز داشت: امسال برای اولین بار مسئول پژوهش مدرسه معرفی و برنامه ریزی های مربوطه به صورتی سازمان یافته انجام می شود.

حجت الاسلام مروارید ادامه داد: یکی از کارهای پژوهشی طلاب مدرسه سعادت، نگارش درسنامه اصول فقه است که در حال تدوین می باشد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha