چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
تظاهرات در هند علیه اعدام شیخ نمر

حوزه/ خبرهای رسیده از هندوستان حاکی از ادامه تظاهرات و تجمعات اعتراضی بر ضد اعدام شیخ نمر باقر النمر است. تظاهر کنندگان معتقدند که کشورهای صلح طلب باید رابطه خود با عربستان سعودی را قطع کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از indiatimes.com، ملت‌های مسلمان هند، مجلس علمای هند، روحانیون شیعه در هندوستان و انجمن‌های اسلامی روز شنبه 3 ژانویه تظاهراتی علیه اعدام شیخ نمر برگزار کردند. آن‌ها همچنین قصد برگزاری تظاهرات‌های متعددی در سرتاسر هندوستان دارند. و مسلمانان سرتاسر هندوستان در روز‌های آینده خشم خود را علیه این جنایت عربستان ابراز می‌کنند و این حرکت اعتراضی همچنان در هند ادامه دارد.

شیخ نمر، شهید راه حق است

در تظاهراتی که در روز شنبه در لاکنا برگزار شد، مولانا کلبی جواد،  دبیرکل علمای شیعیان در هندوستان در توصیف شیخ نمر گفت: ایشان شهید راه حق بوده و اعدام او ثابت می‌کند که سلطنت سعودی تحمل هیچ گونه سخن مخالف را ندارند. این کشتارهای انجام شده نه تنها ضداسلامی هستند، بلکه عواقب بسیاری جدی در پی داشته و بالاخره سبب  خاتمه دادن به پادشاهی سعودی خواهند شد.

او در ادامه گفت: هر زمان که یک حمله تروریستی در نقطه‌ای از جهان رخ می‌دهد، همه دنیا با داد و بیداد آن را محکوم می‌کنند، در حالی که امروز اکثریت جوامع بشری چشمشان را به جنایاتی که توسط عربستان سعودی و نیجریه علیه شیعیان انجام می‌شود، بسته‌اند. حتی علمای سنی در هند نیز سکوت پیشه کردند که کاری نادرست  است.

کشورهای صلح طلب رابطه خود را با عربستان قطع کنند

مولانا یعسوب عباس از روحانیون برجسته هندوستان نیز گفت: اعدام شیخ نمر نشان دهنده تعصب و کوته‌فکری رژیم سعودی ست. رژیمی که اعمال تروریستی در سرتاسر جهان را پشتیبانی مالی می‌کند. تمامی کشور‌های صلح طلب دنیا باید ارتباطات خود را با دولت سعودی قطع کنند.

همچنین جلسات تسلیتی که با حضور روحانیون شیعه در روز شنبه برگزار شد، مسلمانان هند از سازمان ملل خواستار توقف جنایات و قساوت کشور‌های نیجریه و عربستان سعودی علیه شیعیان شدند. در روز‌های 4 و 7 ژانویه، راهپیمایی‌هایی در شهر لاکنا، بمبئی، و دهلی، جلوی سفارت عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha