دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
فلسطین اشغالی

حوزه / نظامیان اسرائیلی در حال صاف کردن زمین های شخصی فلسطینیان به منظور ساختن برج‌های نظامی جدید در بیت لحم هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از imemc.org، به گفته ساکنین جنوب شهر وست بانک در بیت لحم، نظامیان اسرائیلی در حال صاف کردن زمین های شخصی فلسطینیان به منظور ساختن برج‌های نظامی جدید در این منطقه هستند.

عیسی فروغ، ساکن روستایی در این منطقه، به خبرنگاران گفته که از روز چهارشنبه، ماشین‌های حفاری اسرائیلی نزدیک به 0.6 جریب زمین در این منطقه را صاف کرده و این ناحیه را با سیمان پوشانده‌اند. به گفته فروغ، نیرو‌های اسرائیلی قصد ساختن یک برج نظامی جدید در این زمین‌ها را دارند که از املاک شخصی یک فلسطینی است. او در ادامه گفت که مسئولین صهیونیست 12 سال پیش درخت‌های زیتون این ناحیه را از ریشه در آورده بودند.

ماه گذشته نیز، نیروهای اسرائیلی زمین‌های فلسطینیان در منطقه وادی السیر در همسایگی حبرون را با هدف ساخت یک برج نظامی جدید با خاک یکسان کردند.

به گفته فعال سیاسی احمد حلیقا، هدف از برپایی این برج مراقبتی، زیرنظر گرفتن و جلوگیری از رفت و آمد فلسطینیان در منطقه حوالی اسفار، پایگاه نظامی اسرائیل بوده که در روستای سیر نیز ساخته شده است.

در پی آغاز موج جدید ناآرامی‌ها در سرزمین‌های اشغالی از اوایل اکتبر، مسئولین اسرائیلی با گذاشتن پست‌های بازرسی متعدد و بستن جاده‌ها در مناطق مختلف شهر‌ها و روستاهای فلسطینی، رفت و آمد در سرزمین‌های اشغالی را به شدت محدود کرده‌اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha