چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
ذبیح الله سخنور - گناباد

حوزه/ یک استاد اخلاق گفت : خواندن نماز باران درسی توحیدى و توجّه دادن به قدرت و رحمت الهى است، زیرا در خشكسالى و قحطى و بى آبى، از دست هیچكس كارى برنمى‏آید، تنها خداست كه مى‏تواند با فرستادن ابرهاى باران زا، رحمت خویش را بر سر مردم بگستراند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گناباد،حجت الاسلام ذبیح الله سخنور عصر امروز در جمع  مردم گناباد که در محل مرقد شیخ محمدتقی بهلول جهت اقامه نماز باران حضور داشتند، گفت : بى آبى یك منطقه و نیامدن باران، نشانه قهر خدا و گاهى به سبب گناهانى است كه مردم جامعه انجام مى‏دهند. پس توجّه به خدا و گریه، التماس و توبه و تضرع، سبب مى‏شود خداوند عنایت كند و كم آبى را بر طرف سازد. نماز باران براى جلب رحمت خداوند است.

وی ادامه داد : ما بندگان باید بندگی خود را به انجام رسانیم و در این صورت خداوند حکیم نیز مصلحت خود را در قبال بندگان انجام می دهد.

استاد حوزه گناباد، با بیان اینکه یکی از راه های بندگی خداوند خواندن نماز استسقاء معروف به نماز باران است، افزود: از شرایط برگزاری این نماز این است که بندگان سه روز روزه می گیرند و سپس از شهر خارج و به صحرا می روند و کودکان را نیز برای درخواست رحمت الهی به همراه می برند.

وی افزود: خواندن نماز باران یك درس توحیدى و توجّه دادن به قدرت و رحمت الهى است، زیرا در خشكسالى و قحطى و بى آبى، از دست هیچ كس، كارى برنمى‏آید، تنها خداست كه مى‏تواند با فرستادن ابرهاى باران زا، رحمت خویش را بر سر مردم بگسترد.

لازم به ذکر است مرقد شیخ محمدتقی بهلول در سه کیلومتری شهرستان گناباد و خارج ار شهر می باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha