جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
کد خبر: 366604
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
اسرائیل

حوزه / در حال حاضر بیش از ۵۰۰ زندانی فلسطینی در زندان‌های اسرائیل با حکم بازداشت اداری محبوس هستند. با وجودی که این طریقه مجازات توسط جامعه بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشر به شدت محکوم شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به گفته جمعیت زندانیان فلسطین، مسئولین صهیونیستی روز دوشنبه حکم بازداشت اداری 34 فلسطینی را صادر کردند که از میان این زندانیان 14 نفر برای اولین بار بازداشت شده بودند و حکم بازدداشت اداری 20 نفر دیگر تجدید شده بود.

بازداشت اداری یکی از اقدامات قدیمی و بحث برانگیز اسرائیل می‌باشد که از زمان حضور انگلستان در سرزمین‌های اشغالی به اجرا گذاشته می‌شد. بازداشت اداری به صهیونیست‌ها اجازه می‌داد فلسطینیان را بدون هیچ گونه اتهام و محاکمه به مدت 6 ماه زندانی و بازداشت کنند و این احکام به صورت نامحدود نیز قابل تمدید هستند.

در حال حاضر بیش از 500 زندانی فلسطینی در زندان‌های اسرائیل با حکم بازداشت اداری محبوس هستند. با وجودی که این طریقه مجازات توسط جامعه بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشر به شدت محکوم شده است، اسرائیل مدعی ست که از بازداشت اداری برای جلوگیری از حملات و در شرایط حساس امنیتی استفاده می‌کند این درحالی ست که صهیونیست‌ها از این شیوه برای بازداشت و کنترل هزاران فلسطینی بیگناه، خصوصا در مواقعی که قادر به گرفتن اعتراف از محکومین نیستند، استفاده می‌کنند. زندانیان فلسطینی در اعتراض به این بازداشت‌های غیرقانونی که نقض قوانین بین‌المللی هستند، بارها دست به اعتصاب‌های غذایی زده‌اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha