چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
تصاویر/ افتتاح نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که جریان های وحدت شکن را باید با تقریب مذاهب اسلامی منزوی کنیم گفت: برای رسیدن به اهداف عالی وحدت، باید هدف متوسط داشته باشیم و آن، ترویج فرهنگ تقریب و احترام متقابل به عقاید مسلمین است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، امروز در مراسم  افتتاحییه «نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت» که در سالن همایش های دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه جریان های تکفیر وهابی محصول یک مثلث سه ضلعی می باشند گفت: ضلع اول این جریان ریشه در فقر فرهنگی، جهالت نسبت به اسلام و  وضعیت مسلمانان، زمان شناسی نسبت به مناسبت های جهانی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه  ضلع دوم و سوم این جریان تکفیری وهابی،  محصول تعصب فرقه  گرایی  و شیطنت  دشمن است افزود:  نکته  قابل توجه این است که غرب و ایادی آنها بیشترین نفع و سود را از ترویج فرقه گرایی و تفرقه بی مسلمین و تأسیس و نشر گروه های ترویستی تکفیری و تفکر سلفی­گری وهابی می برند.

وی افزود: جریان تکفیری از سوی موجب در امان ماندن و توسعه دشمن شد و از طرفی دیگر تضعیف قوا و عدم تشکیل اتحاد صفوف بین مسلمین و رشد تفکر سلفی­گری را به  همراه داشته است و این خود خطر بزرگ در جهان اسلام است و وظیفه مسلمانان را در این عرصه سنگین تر می کند.

 حجت الاسلام و المسلمین  واعظی  با اشاره به اینکه جهان اسلام با مصیبتی به نام ندای های ضد قرآنی که از حلقوم مراکز ضد وحدت جریان پیدا می کند مواجه است از مصبیت بزرگی دیگر که درحال حاضر جامعه اسلامی با آن  درگیر است خبر داد و بیان داشت: در این میان  تفرقه افکنان بر طبل آن می­کوبند و بدتر از همه  اینکه گروهی به این نداها لبیک می گویند و دعوت به مسلمان کشی می شوند و برای انسانیت ارزشی قائل نیستند. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این که فعالین فرهنگی  در مواجه با این تفکر دو اقدام باید انجام دهند، ابراز داشت: در گام نخست باید  با آراء و اندیشه وحدت شکنان  و تفرقه افکنان مقابله مستقیم کنند ودر گام بعدی  و به صورت غیرمستقیم به واکاوی عالمانه عوامل این لبیک گفتن ها اقدام نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین واعظی با بیان اینکه در شرائط فعلی فقط مقابله مستقیم پاسخ گو نیست و باید شناخت محیطی از مخاطبان و چرایی به وجود آمدن عوامل این تفکر و پیوستن مردم به این تفکر را نیز داشته باشیم، اظهار داشت: مهمترین کار تقریب مذاهب اسلامی، ایجاد وحدت اسلامی وتقویت روحیه برادری بین همه مسلمانان است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی یکی از رسالت های مهم تقریب مذاهب و جامعه اسلامی را منزوی کردن جریان وحدت شکن دانست و تأکیدکرد: جامعه اسلامی باید برای رسیدن به هدف عالی، ابتدا یک هدف متوسط داشته باشد و آن هدف متوسط ترویج فرهنگ تقریبی و احترام متقابل به اعتقادات و باورهای مسلمین است.

حجت الاسلام و المسلمین واعظی تاکید کرد: تلاش برای تحریک عواطف و برهم زدن آرامش فکری طرف مقابل در واقع، ضد آن هدفی است که قرآن از آن دعوت به برادری کرده و  تا می توانیم این هدف متوسط  را باید  فرهنگ سازی و به اجرا در بیاوریم.

وی افزود: فرهنگ سازی تقریب موضوع مهمی بوده که در گذشته بین  صفوف مسلمانان جریان داشته و باید سعی کنیم از هر گونه اختلاف که موجب برهم زدن وحدت مسلمین می شود جلوگیری کنیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی افزود: کسانی که در حوزه تلاش می کنند تا به آسیب های پیشروی وحدت بین مسلمین بپردازند؛ در این عرصه جهاد می کنند و هدفی بسیار مقدسی دارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha