پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
حجت‌الاسلام رضا حسینی - امام جمعه گراش

حوزه/ امام جمعه شهرستان گراش گفت: تا زمانی که گسستگی و تناقضات فرهنگی حل نشود، سبک زندگی اسلامی- ایرانی مطرح شده از طرف مقام معظم رهبری نهادینه نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با بیان این که حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و دیگر نهادهای فرهنگی و تبلیغی، رسالت مهم و خطیری در نهادینه سازی فرهنگ اسلامی- ایرانی دارند، اظهار داشت: اگر اقدامات لازم برای از بین بردن گسستگی و تناقضات فرهنگی انجام نگیرد، سبک زندگی اسلامی - ایرانی نیز آن طور که شایسته است، نهادینه نمی شود.

این مبلغ بین المللی ادامه داد: فرهنگ شرقی از نجابت، عطوفت و اعتقادات بیشتری نسبت به سایر فرهنگ ها برخورداراست، اما فرهنگ غرب همیشه در حال تهاجم به فرهنگ کل جهان می‌باشد.

امام جمعه شهرستان گراش خاطر نشان کرد: کشور ما نیز از هجمه فرهنگی غرب بی نصیب نبوده و نیست و در بعضی مواقع در برابر این هجمه، انفعالی عمل کرده ایم و خیلی سریع این فرهنگ را پذیرفته ایم.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه آموزه‌های دینی ما بیگانه از سبک زندگی نیستند و هیچ موضوعی در زندگی وجود ندارد که در دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) نکته و آموزه‌ای در مورد آن نداشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان تصریح کرد: روحانیون و فضلای حوزه  باید با تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه، به مقابله با فرهنگ غرب بپردازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha