دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
تهدید به مرگز وزیر خارجه سوئد توسط صهیونیست‌ها

حوزه / وزیر خارجه سوئد پیشتر خواستار تحقیق درباره قتل عام و اعدام‌های خیابانی جوانان فلسطینی بدست نیروهای اسرائیل شده بود که این سخنان منجر به خشم مقامات اسرائیلی از جمله بنیامین نتانیاهو شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، ماموران امنیتی سوئدی در حال بررسی تهدیدات مرگبار اسرائیلی‌ها علیه مارگوت والستروم، وزیر امور خارجه این کشور هستند.

هفته گذشته، یک مقام سابق آموزش و پرورش اسرائیلی در مقاله‌ای که به زبان عبری چاپ شده بود اعلام کرد که والستروم شایسته همان سرنوشتی‌ست که «کونت فولکه برنادوت» بدان دچار شد.

فولکه برنادوت یک دیپلمات سازمان ملل متحد سوئدی بود که توسط یک گروه شبه نظامی صهیونیستی در سال 1948 به قتل رسید.

سخنگوی وزارت خارجه سوئد در این باره گفت: ماموران امنیتی ما در حال بررسی این تهدیدات هستند. هرچند قصد داریم در این باره نظر ندهیم اما مقاله‌ مذکور ذهن را آشفته می‌کند.

مارگوت والستروم وزیر خارجه سوئد پیشتر خواستار تحقیق درباره قتل عام و اعدام‌های خیابانی جوانان فلسطینی بدست نیروهای اسرائیل شده بود که این سخنان منجر به خشم مقامات اسرائیلی از جمله بنیامین نتانیاهو شده است.

والستروم همچنین اسرائیل را به حملات تروریستی پاریس مرتبط دانسته بود که همین نیز منجر به عصبانیت بیش از اندازه صهیونیست‌ها از او شد. اوایل ماه گذشته نیز والستروم بازدید از سرزمین‌های اشغالی را لغو کرده بود زیرا مقامات اسرائیلی گفته بودند که حاضر به ملاقات با او نیستند.

سرنوشت ناجی یهودیان!

یادآور می شود فولکه برنادوت دیپلمات ارشد سوئدی، افسر ارتش سوئد و رئیس سازمان صلیب سرخ سوئد بود. کونت برنادوت تلاش‌های زیادی برای نجات جان حدود ۱۵هزار زندانی یهودی از اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی انجام داد. پس از پایان جنگ جهانی دوم و تشکیل سازمان ملل متحد، شورای امنیت از وی خواست تا به عنوان میانجی ارشد سازمان ملل در نزاع اعراب و اسرائیل به تحقیق و پیداکردن راه حل بپردازد. در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۱۹۴۸ میلادی، وی در حالی که همراه با دستیارش سرهنگ آندره سروت سوار بر خودروی سازمان ملل متحد و در حال عبور از منطقه‌ی در بیت المقدس بود، توسط چند تن از اعضای گروه شبه‌نظامی صهیونیستی لحی به قتل رسید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha