چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
حجت الاسلام میرمرشدی

حوزه/ حجت الاسلام میرمرشدی با اشاره به ضرورت تحول در نظام آموزشی حوزه های علمیه، تصریح کرد: در نظام آموزشی حوزه باید به طلبه یاد داد که وظیفه آنها اداره حکومت اسلامی بسیار سنگین و سرنوشت ساز است.

حجت الاسلام سید احمد  میرمرشدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره ایام الله دهه مبارک فجر و نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی مبتنی بر معیارهای دینی است.

وی با اشاره به این که روحانیت به عنوان پرچمداران انقلاب اسلامی محسوب می شوند، ریشه وقوع انقلاب اسلامی را اهانت روزنامه اطلاعات به ساحت مقدس امام(ره) دانست و بیان داشت: ریشه و زیربنای تغییرات اساسی در دیدگاه های مردم و تحولاتی که منتهی به یک انقلاب بزرگ شد، اهانت این روزنامه به امام خمینی(ره) بود.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که مردم به دلیل علاقه ای که به روحانیت و عالمان دینی داشتند به دنبال مطلبی که در این روزنامه منتشر شد واکنش نشان دادند، خاطرنشان کرد: ابتدا روحانیون در روزهای 17 و 18 دی ماه به سوی خانه علما حرکت کردند و بعد از آن یک تحول بزرگ اتفاق افتاد و به دنبال این اعتراضات در روز 19 دی ماه چندین نفر از روحانیون به شهادت رسیدند و همین عاملی شد که انقلاب از قم به سایر نقاط کشور گسترش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: روحانیون در هر شهر و نقطه ای میدان دار بودند و انقلاب را تا پیروزی آن پیش بردند، روحانیون نه تنها در زندان های رژیم پهلوی، بلکه در ایجاد انقلاب اسلامی، پیشبرد آرمان های انقلابی و در تدوین قانون اساسی و اداره کشور محوریت داشته و خطوط اصلی را میدان داری می کردند.

حجت الاسلام میرمرشدی با تاکید بر این که امروز بیش از هر زمانی نقش روحانیت در اداره انقلاب اسلامی و کشور کاملا مشهود است، افزود: انقلاب اسلامی ایران در هر سرزمینی مانند عراق، لبنان و دیگر کشورها پای نهاده و این امر نشان می دهد، روحانیون پرچم دار اداره این انقلاب هستند.

نماینده سابق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه، مجموعه روحانیت و طلاب را مستقل، آزاد و بدون وابستگی مالی و سیاسی به دولت ها عنوان کرد و افزود: اقدام و اعمال روحانیون همیشه در طول تاریخ بر پایه اسلام بوده است. آنها استکبارستیزی، مبانی نفی استکبار و مقابله با استکبار را در کالبد آموزش های خود حفظ کرده اند، بنابراین هرکسی که ملبس به لباس روحانیت می شود اولین چیزی که همیشه همراه خود دارد روح ازاداندیشی و ازادی تفکر و عمل است که در بسیاری از تحولات احتماعی تاثیر خود را می گذارد.

وی تصریح کرد: روحانیون به دلیل اینکه میان مردم زندگی می کنند همیشه از عمق مشکلات آنها باخبر هستند، بنابراین آنها در بستر مقابله با استکبار و دفاع از مظلوم همیشه میدان دار بوده و هستند.

حجت الاسلام میرمرشدی  همچنین به نقش طلاب و روحانیون جوان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: به منظور پیشبرد انقلاب اسلامی، ساختار حوزه علمیه با ساختار حاکمیت دینی باید یک همخوانی پیدا کند.

وی تاکید کرد: رابطه روحانیت با انقلاب و حکومت یک رابطه فردی است، یعنی خود طلبه ها با بینشی که پیدا می کنند ناخودآگاه مسیر انقلاب اسلامی را پیش می روند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ضرورت تحول در نظام آموزشی حوزه های علمیه، تصریح کرد: در نظام آموزشی حوزه های علمیه باید به طلبه یاد داد که وظیفه آنها اداره حکومت اسلامی است. طلبه باید گره های حکومت اسلامی را شناخته و برای حکومت دینی برنامه ریزی کرده و در این مسیر حرکت کند.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان افزود: روحانیون باید تمام صحنه های بین المللی، بحث بیداری اسلامی، تحولات نظام استکباری، ارتباط بین ادیان و مذاهب و نقشه هایی که دشمنان با استفاده از گروه های تروریستی مانند داعش پیاده می کند را رصد کرده و به صورت راهبردی برای تقابل با نقشه های دشمن برنامه ریزی کنند.

 313/38

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha