دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
حمله به اردوگاه پناهجویان در چک

عده‌ای ناشناس به اردوگاه پناهندگان مسلمان در پراگ، پایتخت جمهوری چک حمله کرده و مرکز پناهجویان را به آتش کشیدند .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailysabah.com، پلیس جمهوری چک اعلام کرد که در پی تجمعات ضدپناهندگان در این کشور، عده‌ای ناشناس به اردوگاه پناهندگان حمله کرده و مرکز پناهجویان در پراگ، پایتخت جمهوری چک را به آتش کشیدند که این حمله منجر به مجروح شدن یک تن از مهاجرین شد.

سخنگوی پلیس اعلام کرد که مهاجمان 20 نفر بوده‌اند که در ساعت 7:30 به مرکز کیلینک در ناحیه 3 پراگ حمله کرده و با پرتاب کوکتل مولوتوف قصد به آتش کشیدن این مرکز را داشته‌اند و هنوز هویت مهاجمان مشخص نیست. این حملات ساعاتی پس از تظاهرات ضداسلامی و ضدمهاجران در جمهوری چک اتفاق افتاد.

تظاهرات مخالفان جبهه چپ و دوستداران مسلمانان و مهاجران نیز همزمان به وقوع پیوست ونیروهای پلیس برای جدا نگه داشتن دو طرف تظاهرکننده به میدان آمدند. با وجودی که سازمان‌دهندگان تظاهرات ضداسلامی گفته بودند که هزاران نظر در این تظاهرات‌ها شرکت خواهند کرد، تعداد شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بسیار کمتر از پیش‌بینی‌ها و نزدیک به 1500 نفر بود. عده‌ای از مردم نیز علیه پگیدا و برای اعلام همدلی با پناهندگانی که به امید زندگی بهتر به اروپا آمده‌‌اند، در پایتخت جمهوری چک دست به تظاهرات زدند. آن‌ها با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان «نفرت حلال مشکلات نیست» و «پناهندگان خوش آمدید» در مقابل تظاهرکنندگان پگیدا قرار گرفتند.

یادآور می شود آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه اخیرا در دیدار کاردینال پیتر تورکسون رئیس شورای صلح و عدالت واتیکان، مبارزه با تروریسم، مبارزه با فقر و تلاش در جهت صلح را از نکات کلیدی و مشترک بین حوزه علمیه قم و واتیکان برشمرد و اظهار داشت: ما نسبت به برخورد ناشایست برخی کشورهای اروپایی با آوارگان نگرانیم به خصوص که تعداد زیادی کودک در این آوارگی ها ناپدید شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha