دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
دهه فجر انقلاب اسلامی

حوزه/ همایش «انقلاب و روحانیت« سه شنبه شب با سخنرانی آیت الله اراکی در مدرسه فیضیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این همایش که  سه شنبه شب و به همت مدیریت حوزه‌  علمیه استان قم، و با همکاری تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) و بسیج مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب، حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال مدیر حوزه‌ علمیه استان قم، حجت الاسلام و المسلمین طیبی فر فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) و جمع کثیری از طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم حضور داشتند.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام و المسلمین طیبی فر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره بنیان‌گذار انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر دهه پیروزی انقلاب اسلامی است و یاد و خاطرات فراوانی برای ملت ایران دارد که هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

وی بیان کرد: این انقلاب جوانه‌ای بود که به دست امام (ره) غسل و تنومند شد و روی پای خود ایستاد و امروز این نهال و شاخه بر سراسر جهان سایه انداخته است.

فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع( ادامه داد: کسانی که توان دیدن این نهال را نداشتند به دلیل عصبانیت هر کار از دستشان آمد برای کندن این نهال انجام دادند.

وی ابراز داشت: رهبر این نهال یک مرجع بزرگوار تقلید بود و ادامه دهنده راه او را رهبر و ملتی هوشیار و بیدار ادامه می‌دهند و این نهال چنان گسترش یافته است که در تمام دنیا پرچم آن بلند به اهتزاز است.

در ادامه مراسم آیت الله اراکی به پیام امام(ره) در منشور روحانیت در مورد توطئه‌ها علیه روحانیت اشاره کرد و گفت: اولین توطئه که برای روحانیت به کار می‌برند توطئه نفی و براندازی است و اگر به نتیجه نرسیدند اقدام به تحریف می‌کنند، این اسلامی که به دست روحانیت است دگرگون می‌کنند تا محوریت روحانیت را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه توطئه بعدی علیه روحانیت توطئه نفوذ است و این همان چیزی است که مقام معظم رهبری ما را همیشه از آن بر حذر می‌دارند گفت: ما باید به نفوذ دشمن به نهادهای روحانیتی توجه کنیم، امروز خطری که حوزه‌ها و شیعه را تهدید می‌کند خطر آخوند سازی توسط دشمنان است.

وی ادامه داد: آخوندهای تقلبی خطری بسیار جدی است و حوزه و اهل علم ما باید به آن توجه کند، آنها در حوزه‌ها، هیئت‌های مذهبی و در بازار نفوذ می‌کنند تا به اسلام ضربه بزنند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha