چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
شیخ سهیل اسعد - دانش آموخته المصطفی

حوزه/ سهیل اسعد، با اشاره به تأثیرات پیروزی شکوه مند انقلاب اسلامی در دین مداری جوامع بشری، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، نور امید و روشنی بخش جوامع بشری بود و توفیقات زیادی را شامل مسلمانان جهان نموده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سهیل اسعد، دانش آموخته آرژانتينی جامعه المصطفی با حضور در نشست اعضای بنیاد خیرین المصطفی، در تهران تصریح کرد: افعال آدمی اگر برای خداوند متعال، باشد، رشد می کند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن ارائه گزارشی اجمالی از اوضاع مسلمانان در منطقه آمریکای لاتین در سده های اخیر اظهار داشت: آئین اکثر مردمان سرزمین آمریکای لاتین مسیحی کاتولیک بوده، که سرخپوستان، ساکنان اصلی این کشورها به شمار می روند.

دانش آموخته آرژانتينی جامعه المصطفی به پیشینه حضور مسلمانان در منطقه آمریکای لاتین اشاره نمود و ابراز داشت: مسلمانان حدود 150 سال پیش، در منطقه آمریکای لاتین مستقر شدند.

 سخنران این نشست افزود: متاسفانه بنیه های اسلامی به دلیل فقر مهاجرین و عدم تمرکز مسلمانان بر مسائل دینی، رفته رفته در میان نسل های بعدی مسلمانان، ضعیف شد.

سهیل اسعد یادآور شد: در دورانی نه چندان دور، با توجه به جو جوامع آن روزگار و تبلیغات سوء دین ستیزان، رفته رفته وضعیت تدین مسلمانان به گونه­ای رقم خورد که در مراسم عید فطر، جوانان ضمن راه اندازی تجمع های مختلف، با برگزاری رقص های مختلط، عید اطاعت و بندگی الهی را به افعال غیر الهی گرامی می داشتند.

وی با تأکید بر این که در این دوران، شریعت در میان مسلمانان، دستخوش تحریف و تغییر قرار گرفته و به سمت فراموشی سوق پیدا می کرد، اظهار داشت: در این دوران تاریک، متأسفانه وضعیت اسلام و سطح فرهنگی مسلمانان بسیار پائین بوده، نسل سوم و چهارم مسلمانان، با انتخاب زندگی غیر اسلامی، در مواقعی واکنش هایی را علیه اسلام انجام می دادند.

سهیل اسعد در پایان ضمن اشاره به تأثیرات پیروزی شکوه مند انقلاب اسلامی در دین مداری جوامع بشری، تأکید کرد: این وضعیت تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد و با حضور روحانیون و مبلغانی از ایران و انتشار کتاب های مختلف دینی به زبان های بومی منطقه، توفیقات زیادی شامل مسلمانان این دیار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha