یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام محمدی امام جمعه تکاب

حوزه/ امام جمعه تکاب گفت: بد اخلاقی انتخاباتی اعتبار و آبروی بین‌المللی ما را زیر سوال می‌برد و باعث زیان‌های اقتصادی و سیاسی می‌شود.

حجت الاسلام عبدالله محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: براساس قانون اسلامی، فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری کاندیدای اصلح باید دین مدار بوده، تعهد عملی به دین اسلام داشته و مقید به فرایض و مقید به اصول باشد.

وی افزود: در نظام اسلامی اصلی‌ترین رکن حکومت بر پایه ولی فقیه بوده و همه باید اعتقاد قلبی و روحی به این موضوع داشته باشند، توانمندی علمی و سیاسی، قدرت بیان، التزام عملی به اسلام، پایبندی به اصول نظام اسلامی، اخلاق حسنه، قدرت مدیریت و قدرت بیان برای تعامل با مردم و نهادها از ویژگی‌های شاخص نماینده اصلح هستند.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: در انتخابات گذشته تجربه تلخی داشتیم ولی اگر انتخابات اوایل انقلاب را و امروز را باهم مقایسه کنیم، خواهیم دید که اکنون بعضی از کاندیداها به بد اخلاقی ها نباید متوسل شوند و این مسئله دور از شاًن یک نامزد انتخاباتی است برای مثال در سال 88 این بداخلاقی‌ها باعث بی قانونی و هرج و مرج باعث ضررهای سیاسی و اقتصادی به کشور شد.

وی بیان داشت: ما باید توجه داشته باشیم که در دوران انتخابات تنها مسئول خود نیستیم و نماینده یک ملت بزرگ هستیم چرا که بد اخلاقی انتخاباتی، اعتبار و آبروی بین‌المللی ما را زیر سوال می‌برد لذا عدم رعایت اصول اخلاقی یکی از معضلاتی است که باید حل شود.

حجت الاسلام محمدی گفت: مقام معظم رهبری به عنوان هدایتگر مردم و سکان‌دار انقلاب اسلامی فرمودند:« هر کسی با نظام هم اگر مشکلی داشت برای ایرانی بودنش پای صندوق‌های رای حاضر شود» این بیانات معظم له لزوم حضور حداکثری را نشان می‌دهد بنابراین حضور حداکثری مردم، انقلاب را بیمه کرده و جایگاه سیاسی،اجتماعی و بین‌المللی کشورمان را ارج می‌نهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در کشوری درصد شرکت کنندگان در انتخابات از نصف به پایین باشد، دولت مشروعیت خود را از دست میدهد و آن حکومت در جامعه بین‌الملل جایگاه خود را از دست می‌دهد ولی حضور حداکثری مردم ایران در سال‌های گذشته و اکنون باعث تثبیت نظام و حکومت اسلامی شده و نشانگر قدرت این نظام است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha