چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام مختار سلیمانی - سرپل ذهاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) شهرستان سرپل ذهاب از برگزاری کلاس های تفکر و فهم آیات قرآن کریم با حضور اساتید برجسته تفسیر قرآن کریم در این مدرسه خبرداد.

حجت الاسلام مختار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، از برگزاری کارگاه آموزشی روش فهم و تفکر در آیات قرآن کریم خبر داد و اظهارداشت: کارگاه آموزش فهم و تفکر در آیات قرآن کریم با حضور اساتید اعزامی از قم در مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) شهرستان سرپل ذهاب برگزار می شود.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به اهمیت مقوله تفکر و تدببر در اسلام تصریح کرد: اسلام همواره مسلمانان را به تفکر در آیات قران کریم دعوت می کند و یکی از مهم ترین عوامل مهجور ماندن قرآن، عدم تفکر درآیات الهی است.

وی در ادامه بیان داشت: عدم آگاهی و تفکر در آیات قرآن سبب انحراف، و موجب تسلط شیاطین بر انسان ها می شود، لذا قرآن کریم بهترین و کامل ترین دستورالعمل زندگی در اختیار بشر قرار داده و تکیه بر این دستورالعمل موجب کمال و تعالی حقیقی و سعادت دنیوی و اخروی خواهد شد.

حجت الاسلام سلیمانی  با بیان اینکه تدبر در قرآن امروز به عنوان نیاز ضروری جامعه تبدیل شده، گفت: اگر تدبر در قرآن کریم در جامعه نهادینه شود دشمنان اسلام نخواهند توانست لحظه ای بر ما مسلط شوند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) سرپل ذهاب ادامه داد: نباید با مفاهیم قرآنی برخورد شعاری داشت، بلکه این مفاهیم باید در زندگی تمام افراد جامعه نهادینه شود.

وی تأکید کرد: در این راستا کلاس های تفکر و فهم آیات قرآن کریم با حضور اساتید برجسته تفسیر قرآن کریم در مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) این شهرستان برگزار و طلاب با روش های تفکر و تدبر در آیات روح بخش الهی آشنا می شوند.

حجت الاسلام سلیمانی در پایان ابراز داشت: تداوم چنین کلاس هایی سبب ترقی و رشد علمی و فکری طلاب در زمینه تدبر در قرآن و به تبع آن ارتقای سطح آموزشی و تهذیبی آن ها خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha