چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طاهری تاکید کرد: روحانیت باید ضرورت حضور حداکثری در انتخابات به عنوان یک تکلیف دینی و ملی را برای مردم به خوبی تبیین کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در مازندران با بیان این که روحانیت باید ضرورت حضور حداکثری در انتخابات به عنوان یک تکلیف دینی و ملی را برای مردم به خوبی تبیین کند، گفت: آحاد جامعه اسلامی باید تلاش کنند تا شاهد تحقق حماسه سیاسی در هفتم اسفند امسال باشیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران، تبیین معیارهای انتخاب اصلح برای مردم را از دیگر وظایف مهم روحانیت در آستانه انتخابات دانست و تصریح کرد: تبیین معیارهای انتخاب اصلح یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیت در شرایط کنونی است.

وی با تأکید براین که فرد اصلح کسی است که به اهداف امام(ره)، انقلاب، و نظام اسلامی معقتد و پایبند باشد، گفت: فردی را به عنوان اصلح انتخاب کنیم که معتقد به آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری، تعهد به قانون را یکی دیگر از معیارهای کاندیدای اصلح در انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: تعهد به قانون اساسی و آرمان های نظام و رهبری نباید تنها در شعار باشد بلکه باید در عمل نیز دیده شود.

وی در ادامه با بیان این که رهبرمعظم انقلاب اسلامی معیارهای لازم برای انتخابات را همواره گوشزد می کنند، افزود: یکی از مهم ترین وظایف روحانیت در شرایط فعلی این است که مردم را نسبت به معیارهای مورد نظر رهبری آگاه و آشنا کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران همچنین با مهم ارزیابی کردن این دوره از انتخابات به ویژه مجلس خبرگان رهبری، حضور در صحنه مردم را تعیین کننده و عامل عزت و اقتدار نظام دانست و خاطرنشان کرد:‌ ملت ولایت مدار ایران اسلامی در پاسخ به ندای ولی فقیه، در پای صندوق های رأی حاضر خواهند شد و فرد اصلح را برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی انتخاب خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که رسانه های بیگانه به دنبال حضور کمرنگ مردم در انتخابات هستند، افزود: ملت هوشیار و با بصیرت کشورمان جمعه این هفته با حضوری گسترده در پای صندوق های رأی، به دشمنان نظام و انقلاب خواهند فهماند که همچنان پشتیبان محکمی برای انقلاب و رهبری هستند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha