سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
مردان پور

حوزه/ مدیرکل همکاری های تبلیغی حوزه های علمیه گفت: دانش آموزان در مدارس ممکن است از لحاظ علمی رشد خوبی داشته باشند، اما اگر در حوزه مسائل اخلاقی و رفتاری کوتاهی شود، رشد نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مردان پور، مدیرکل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه، امروز در کارگاه آموزشی توجیهی مدیران و مبلغان مدارس امین مازندران، تعلیم و تربیت را مهم ترین رسالت انبیاء الهی دانست و گفت: با مطالعه سیره علمی و عملی انبیاء الهی خواهیم دید مهم ترین و تنها رسالت آنها تبلیغ، تعلیم و تربیت بوده است.

مدیرکل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه افزود: مهم ترین تکلیف انبیاء الهی ابلاغ پیام های خداوند متعال به بندگان و هدایت آنها به سوی سعادت و کمال ابدی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که علما و روحانیان وارثان انبیاء الهی بر اساس حدیث شریف نبوی «العلماء وارثة الانبیاء» هستند، ادامه رسالت آنان در زمان حاضر بر عهده علما و روحانیان است.

حجت الاسلام مردان پور با اشاره به این که راه رسیدن به رشد و هدف نهایی، اختیاری است و با اجبار به دست نمی آید، خاطرنشان کرد: اگر قدرت بینشی و فکری، عواطف و گرایشات مخاطب بالا باشد می تواند به مسیر نهایی دست یافت.

وی با تأکید بر این که باید لوازم انجام عمل اختیاری را برای دانش آموزان در مدارس فراهم کنیم، گفت: انسان در مسیر تغییر و تحول انکار ناپذیر قرار دارد و از زمان تولد تا مرگ همواره در حال تغییر است و نمی توان جلوی این تحول را گرفت.

مدیرکل همکاری های تبلیغی معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه با بیان این که یک مربی در فضای تبلیغی برای رسیدن به مقصد کمال نیازمند ابزار است، گفت: داشتن قدرت تدبیر، مدیریت و رهبری، توان همگرایی، استمرار در تربیت، تدریج در تربیت، صبر و تحمل مهم ترین ابزار لازم در جهت تحقق اهداف تربیتی است.

وی با بیان این که دانش آموزان در مدارس ممکن است از لحاظ علمی رشد خوبی داشته باشند، اما اگر در حوزه مسائل اخلاقی و رفتاری  کوتاهی شود، رشد نخواهند کرد، گفت: علم بدون اخلاق به درد جامعه اسلامی نمی خورد.

حجت الاسلام مردان پور تصریح کرد: انسان دو بعد جسم و روح دارد که هر دو همزمان باید پرورش یابند و اگر تنها جسم تربیت شود و رشد کند و روح تقویت نشود، ضربات سنگینی هم به خود فرد و هم به اجتماع وارد خواهد کرد، رسیدن به کمال حقیقی نیز در گرو رشد صحیح روح انسان است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha