جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قمی

حوزه/ معاون ارتباطات و بین الملل دفتر مقام معظم رهبری مسئله فلسطین و آوارگی هزارن مسلمان را از دیگر جنایت های قرن بیستم میلادی ذکر کرد و گفت: متأسفانه همان کسانی که بیشترین پیشرفت علمی در قرن اخیر را رقم زده اند، بیشترین جنایات را نیز داشته اند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی، در پنجمین اجلاس سراسری مسئولان تشکل ها و انجمن های فرهنگی و هیئات مذهبی جامعه المصطفی تصریح کرد: انحمن های جامعه المصطفی در قالب های مختلف، طلایه داران معارف الهی و مراقبین مرزهای فکری و معرفتی اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله) هستند.

وی به وظایف تشکل ها و انجمن های فرهنگی در تبیین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، اظهار داشت: قرن بیستم میلادی به نام علم، فن آوری و تکنولوژی نهاده شده و پیشرفت های علمی بشر در عرصه های مختلف بسیار قابل ستایش بوده است.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری ابراز داشت: علیرغم پیشرفت های علمی فزاینده بشر در قرن بیستم میلادی، جنایت های بشر در این قرن نیز بسیار تأمل برانگیز بود.

وی با بیان این که جنایت های زیادی در قرن بیستم میلادی در عرصه جهانی روی داده، خاطرنشان کرد: به کارگیری بمب های اتمی توسط سردمداران حقوق بشر در عصر کنوی خود گواهی بر بی ارزش بودن نفس آدمی توسط این منادیان حقوق بین المللی است.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی مسئله فلسطین و آوارگی هزارن مسلمان را از دیگر جنایت های قرن بیستم میلادی ذکر کرد و اذعان داشت: متأسفانه همان کسانی که بیشترین پیشرفت علمی در قرن اخیر را رقم زدند، بیشترین جنایات را نیز داشته اند.

وی آمیختگی پیشرفت های علمی و جرم و جنایت وحشتناک را از ویژگی های قرن بیستم میلادی ذکر کرد و خاطرنشان کرد: بر اساس اذعان اندیشمندان قرن بیستم میلادی، تربیت معنوی فرزندان و حرکت به سمت معنویت خواهی تنها راه برون رفت از فجایع قرن شمرده شده است.

معاون ارتباطات بين الملل دفتر مقام معظم رهبري توجه به معنا و معنویت گرایی را از مهمترین شاخصه های عصر کنونی عنوان کرد و اذعان داشت: بشریت با ورود به قرن بیستم با سه بم بست اساسی مادی گرایی، انحصار گرایی علم و فن آوری و نیز بم بست سیاسی در مدیریت جهانی روبه رو شده و برای خروج از این بم بست ها در جستجوی برون رفت از ان با حرکت به سمت معنا و معنویت گرایی هستند.

وی با بیان این که نامه های رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی بر اساس تکلیفی الهی نگاشته شده است،خاطرنشان کرد: بر اساس سلطه رسانه ای، جوانان عصر کنونی با استضعاف فکری دست و پنجه نرم می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی به رویکردهای مختلف تبیین نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه های بین المللی اظهار داشت: تمام رسانه های مهم دنیا به رویکردی سلطه گرایانه از رسانه ای شدن نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی ممانعت نمودند.

وی ایجاد انگیزه در پیگیری محورهای نامه رهبری را از ملزومات تبیین نامه معظم له عنوان و  ابراز داشت: همواره ضمن توجه به صورت معارف الهی، باید سیرت و هویت معارف ناب الهی را مورد تأکید قرار دهیم.

معاون ارتباطات بين الملل دفتر مقام معظم رهبري به برجسته ترین نکات نامه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: توجه به دردهای مشترک بشریت از مهمترین نکاتی است که در نامه مقام معظم رهبری نمود یافته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی در کنار مواجهه با استعمارگران و سلطه گران غربی، باید راه های گفتگو با نخبگان آزاد اندیش و فطرت طلب را گشوده و این عرصه را مهم بداند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی ضمن تأکید بر پیگیری تعاملات شرافتمندانه با نخبگان آزاداندیش جهانی، خاطرنشان کرد: توجه به زمینه های مخفی و انگیزه های اسلام ستیزی و مقابله با آموزه های قرآنی از دیگر نکات مهم نامه رهبر معظم انقلاب به شمار می رود.

وی با بیان این که امروز جنگ میان فقر و غنا و مستضعف و مستکبر آغاز شده، تصریح کرد: درگیری های که در مناطق اسلامی به نام مذهب جلوه می کند، منحصرا درگیری های سیاسی است که توسط مستکبران عالم پی گیری می شود.

معاون ارتباطات بين الملل دفتر مقام معظم رهبري  به قدرت یابی و تأثیر سرمایه داران در دنیای کنونی و مقابله أنان با معارف الهی اشاره و بیان داشت: گفتمان اسلام انقلابی از نکات بسیار مهمی است که  نباید فراموش شود.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر معرفی اسلام با قرائت امام خمینی(ره) که همان اسلام انقلابی که ظلم ستیزی را هدف گیری نموده، تاکید می کنند، اظهار داشت: مسئله سلطه رسانه ای و ارائه تحلیلی دقیق از وضعیت رسانه ای جهان، از دیگر نکات برجسته نامه های مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی در پایان با اشاره به دو ویژگی تمدن غربی اعم از بی بند و باری اخلاقی و نهادیه سازی خشونت را از نکات مهم نامه مقام معظم رهبری عنوان کرد و یادآور شد: نظام خشونت آمیزی که در تاریخ غرب نهادینه شده، گریبانگیر جهان اسلام گشته و پدیده از خود بیگانگی را رقم زده و ارزش ها را به ضد ارزش تبدیل نموده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha