پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
آیت الله حسینی بوشهری / پیام

حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری در پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی گفت: آیت الله واعظ طبسی یکى از استوانه هاى نظام بود که زهد و تقوی ، پرهیزگاری و اخلاق ایشان در تمامی دوران زندگی زبانزد خاص و عام بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» پیام تسلیت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه بدین شرح است:

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء

ارتحال عالم جلیل القدر حضرت آیت الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی (رحمت الله علیه) موجب تاثر و تالم گردید.

این عالم فرزانه از یاران صدیق حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و از شاگردان بنام و خوشفکر حضرت آیت الله العظمی بروجردی (قدس سره) بود به طورى که ایشان وى را طلبه اى خوش فکر و به عنوان زبان حوزه هاى علمیه دانسته وبا تقدیر و تفقد از ایشان نام مى بردند .

زهد و تقوی ، پرهیزگاری و اخلاق ایشان در تمامی دوران زندگی زبانزد خاص و عام بود.

پس از پیروزى شکوهمند انقلاب اسلامى همواره به عنوان یکى از استوانه هاى نظام مورد توجّه قرار داشته و از سوى حضرت امام خمینى(ره) و حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (دامت برکاته) به عنوان نماینده معظم له در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوى منصوب شد و برای اعتلاى اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامى تلاش بسیار نمود.

ایشان علاوه بر خدمت در بارگاه مقدس رضوى در نهادهاى همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام ، مجلس خبرگان رهبرى عضویت و ریاست حوزه های علمیه خراسان را به عهده داشت .

اینجانب این مصیبت جانکاه را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، حوزه های علمیه، بیت شریف آن مرحوم بویژه مردم مومن و متدین استان های خراسان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن عالم فقید رضوان و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نمایم.

سیدهاشم حسینی بوشهری

 مدير حوزه‌هاي علميه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha